خانه / احادیث معصومین علیهم السلام / ذکر هنگام سوار شدن – دعای دوری از حوادث

ذکر هنگام سوار شدن – دعای دوری از حوادث

در طول یک شبانه روز بار ها و بار ها سوار وسایل نقلیه می شویم و عموما این وسایل هر چقدر که دچار احتیاط باشند باز هم خطرآفرین هستند و ذکر هنگام سواری بسیار مهم می باشد. بخصوص این که حوادث همواره در کمین انسان ها هستند و آن ها را تهدید می کنند.

ذکر هنگام سوار شدن – دعای دوری از حوادث

اگر در طول روز از حوادث زیادی گذر می کنید و زندگی شما دائما در بین راه ها و مسیر های مخلتف است، یا راننده هستید و روزی خود را از این حرفه بدست می آورید، از خواندن دعا ها و احادیث پیامبر و امامان معصوم درباره دوری از حادثه سفر به هیچ وجه غافل نشوید.

کمکی که می تواند مسیر سخت و پر پیچ و خم را بر شما هموار سازد و هم این که در دوره زندگی خود بدون هیچ مشکلی رو به جلو حرکت کنید و پیوسته به موفقیت های روزافزون برسید:

ذکر هنگام سوار شدن - دعای دوری از حوادث

ذکر پیامبر (ص) هنگام سوار شدن

امام صادق (ع) درباره دعا و ذکر هایی که از پیامب اسلام (ص) نقل شده است فرمود:

چون پیامبر (ص) پای در رکاب می نهاد می فرمود: سبحان الذی سخر لنا هذا و ما کنا له مقرنین (منزه است خداوندی که این وسیله را بر ما مسخر نمود، وگرنه ما قدرت تسخیر او را نداشتیم) و هفت بار تسبیح خدا و هفت بار الحمد لله و هفت بار لا اله الا الله می گفت.(361)

بیشتر بخوانید  دعای دفع گناه روزانه - ذکر مجرب و تضمینی گناه روز

دعای امام رضا (ع) در هنگام سواری

بسم الله لا قوة الا بالله الحمد لله الذی سخر لنا هذا و ما کنا له مقرنین (به نام خدا و جز از طرف خدا نیرویی وجود ندارد، سپاس خدایی را که این مرکب را برای ما تسخیر کرد، وگرنه ما قادر بر تسخیر آن نبودیم)، جان او و مرکبش مصون بماند، تا این که فرود آید.(362)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.