خانه / دعا / دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه

دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه

دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه

در یکی دیگر از پست ها و مطالب سایت هاروس به شما عزیزان گره گشای تجربه شده و قوی می آموزیم که باعث می شود از بلا ها، خطرات، سختی ها و گرفتاری ها رها شده و زندگی تان پر از اتفاقات مثبت شود.

دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه
دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه

دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه,دعای عاقبت بخیری,دعای عاقبت بخیری فرزندان,دعای عاقبت بخیری صحیفه سجادیه,دعای عاقبت بخیری برای دوستان,دعای عاقبت بخیری فرزند,دعای عاقبت بخیری در قران,دعا برای عاقبت بخیری فرزند,دعا جهت عاقبت بخیری فرزند,دعای عاقبت به خیری برای فرزند,دعای برای عاقبت بخیر شدن فرزند,دعا جهت عاقبت بخیر شدن فرزند,دعای عاقبت به خیری در قران,دعا برای عاقبت بخیری خانواده

دعای اسلامی برای دفع خطرات هنگام خروج از خانه

اول:اسلام برای ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمی دارد که رعایت آن آداب بر هر فرد مسلمانی لازم است. امیرالمؤمنین علیه السلام می ‏فرماید :هرگاه یکی از شما داخل در خانه خود شد، بر اهل خانه سلام کند، اگر نبودند ، بگوید :سلام بر ما از جانب پروردگار و نیز سوره اخلاص را بخواند که زُداینده فقر است‏ . در روایت مهمی آمده :وقتی قصد خروج از منزل کردی بگو :

بِسْمِ اللّهِ وَلا حَوْلَ ولا قُوَّةَ إِلّا بِاللّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللّهِ‏ به نام خداوند هیچ قدرت و قوتی نیست مگر با کمک خداوند ، واگذار می‏ کنم کارهایم را بر خدا .

چون گفتی :« بسم اللّه »، ملکی می ‏گوید :راهنمایی شدی ، چون گفتی :«لا حول و لا قوة الا باللّه »، می ‏گوید :از هر شری حفظ شدی ، چون گفتی :«توکلت علی الله»، می گوید. خداوند تو را کفایت کرد ؛ در این حال است که شیطان می ‏گوید :چه کنم با بنده ‏ای که راهنمایی شده و حفظ گردیده و او را کفایت کرده ‏اند . سپس «قل هو اللّه» را از جانب راست و چپ و روبرو و پشت سر و بالای سر و زیر پا بخوان که در تمام روز در امان خدا باشی . و وقتی وارد منزل شدی ، بر اهل بیت خود سلام کن ، اگر نبودند بگو :

بیشتر بخوانید  دعای مجرب و قوی برای عاقبت بخیری و رفع گرفتاری های سخت

بسم الله  وَبِاللّهِ وَالسَّلامُ عَلی‏ رَسُولِ اللّهِ وَالسَّلامُ عَلَیْنا وَعَلی‏ عِبادِ اللّهِ الصَّالِحینَ‏ به نام خداوند و سلام و درود بر فرستاده خداوند ، و سلام و درود بر ما و بر بندگان صالح خدا .

دوم: از حضرت امام صادق علیه السّلام‏ نقل شده است انسان زمانی که خواست از خانه خارج شود، هنگام نیّت خروج سه مرتبه بگوید:اللّه اکبر و سه مرتبه

بِالِلَّهِ اَخْرُجُ وَ بِالِلَّهِ اَدْخُلُ وَ عَلَی الِلَّهِ اَتَوَکَّلُ
به کمک خدا بیرون میروم، و به کمک خدا وارد می شود، و بر خدا توکّل می کنم.

آنگاه بگوید:

اَللّهُمَّ افْتَحْ لی فی وَجْهی هذا بِخَیْرٍ وَ اخْتِمْ لی بِخَیْرٍ وَقِنی شَرَّ کُلِّ دآبَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی عَلی صِراطٍ مُسْتَقیمٍ
خدایا در این روز به رویم بگشا به خیر، و برایم پایان‏ بده به خیر، و از شرّ هر جنبنده ‏ای تو که گیرنده مهارش هستی حفظم کن، به درستی که پرودرگارم بر راهی مستقیم است‏.

پیوسته در پناه خدای عزّ و جلّ باشد، تا به همان مکانی که در آن بود بازگردد.

سوم: امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند :هنگام خروج از منزل (برای رسیدن به مطلوب)
این دعا را بخوان.

بِسم الله الرحمن الرحیم حَسْبی اللهُ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللهِ اللهمَّ إنّی أسئلُکَ خَیْرَ اُموُری کُلّها و اعوذُ بِکَ مِنْ خِزْی الدّنْیا و عَذابِ الاخِرَةِ

چهارم : از امام زین العابدین علیه السّلام روایت شده است‏ که به هنگام بیرون رفتن از در خانه بگوید:

بِسْمِ اللَّهِ آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللَّهِ
به نام خدا، ایمان آوردم به خدا، و بر خدا توکل کردم.

بیشتر بخوانید  توسل به حضرت ابوالفضل (ع) جهت بخت گشایی و خوشبختی دختران مجرب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.