خانه / احادیث معصومین علیهم السلام / دعای امیر المومنین علیه السلام – دعای مجرب

دعای امیر المومنین علیه السلام – دعای مجرب

دعای امیر المومنین علیه السلام – دعای مجرب

دعای امیر المومنین علیه السلام - دعای مجرب ,دعای فوری برآورده شدن حاجت , دعای حضرت علی ع , دعای طلب حاجت , دعای سریع الاجابه , دعای فوری و مجرب حضرت علی , دعای براورده شده حاجت , دعای رفع حاجت , دعای حاجت فوری , دعای حاجت گرفتن , دعای حاجت روا شدن
دعای امیر المومنین علیه السلام – دعای مجرب ,دعای فوری برآورده شدن حاجت , دعای حضرت علی ع , دعای طلب حاجت , دعای سریع الاجابه , دعای فوری و مجرب حضرت علی , دعای براورده شده حاجت , دعای رفع حاجت , دعای حاجت فوری , دعای حاجت گرفتن , دعای حاجت روا شدن

دعایی بسیار مجرب از کتاب مهج الدعوات سید ابن طاوس برای جمیع حاجات در اینجا بیان میشود. این دعا معروف به دعای سریع الاجابه مروی از حضرت علی (ع) است.

دعای امیر المومنین علیه السلام – دعای مجرب و از آن جمله دعائى است از براى مولاى ما امیر المؤمنین علیه السّلام که آن را به شخصى از جماعت حاجیان در خواب تعلیم نمودند و سریع الاجابه است.
ابن طاوس علیه الرّحمه گوید که: این دعا را با سندهاى متّصل به آن حضرت دیدم پس من اختصار نمودم به نقل حاصل معنى آن را و آن این است که در بعضى از سنوات به جمعى از حاجیان در اثناى راه کعبه تشنگى عظیمى رسید تا آنکه نزدیک بود آنکه همه ایشان هلاک شوند. پس شخصى از ایشان از رفتار بازمانده نشست مترصّد بر مرگ، پس در آن حال او را سستى خوابى فرا گرفت پس در خواب مولاى ما على بن ابى طالب صلوات اللَّه علیه را دید که فرمودند که: چه چیز ترا از خواندن کلمه نجات غافل کرده است؟ پس آن شخص گفت که: کلمه نجات کدام است؟ آن حضرت فرمودند که: این را بگو که:
«أدم ملکک على ملکک بلطفک الخفىّ». «دائم گردان پادشاهى و ملک خود را بر مال و مملکت خود (یعنى دائم گردان آب را که ملک توست بر بنده خود) که آن نیز ملک توست به سبب لطف و شفقت پنهان تو».
پس فرمودند که: منم علىّ بن ابى طالب. پس آن شخص گفت از خواب بیدار شدم و این کلمات را گفتم پس ابرى پیدا شد و مردمان تضرع نمودند تا آنکه باران بارید و همگى سیراب گردیدند و شکر خداى تعالى بجاى آوردند و از هلاکت نجات یافتند و الحمد للَّه وحده.

بیشتر بخوانید  دعای جلب عشق و محبت سریع التاثیر و گره گشا تجربه شده

کتاب مهج الدعوات و منهج العنایات ، سید بن طاووس الحسنی الحسینی قدس سرّه.

دعای امیر المومنین علیه السلام – دعای مجرب , دعای فوری برآورده شدن حاجت , دعای حضرت علی ع , دعای طلب حاجت , دعای سریع الاجابه , دعای فوری و مجرب حضرت علی , دعای براورده شده حاجت , دعای رفع حاجت , دعای حاجت فوری , دعای حاجت گرفتن , دعای حاجت روا شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.