خانه / احادیث معصومین علیهم السلام / دعای دفع گناه روزانه – ذکر مجرب و تضمینی گناه روز

دعای دفع گناه روزانه – ذکر مجرب و تضمینی گناه روز

شرایط انسان ها با یکدیگر متفاوت است، اکثر آن ها در طول روز گناهانی را دچار می شوند. به همین دلیل تصمیم بر این شد در این مطلب دعای دفع تضمینی گناه روز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا عاقبت بخیر شوید.

دعای دفع گناه روزانه – ذکر مجرب و تضمینی گناه روز

صبح که از خواب برمی خیزیم ممکن است بنا به اتفاقات دچار گناهانی در زندگی خود شده که برخی از آن ها بسیار سنگین باشند. بالاخره ما هم انسان هستیم و آزارمان به برخی می رسد.

جایز الخطا هستیم و اما به این معنی نیست که همه چیز در توبه و دعا خواندن برای حل مشکلات خلاصه می شود. قطعا این طور نیست.

بهتر است پیش از هر چیزی بدانید که گناهان ما باید به کم ترین حد برسند. سعی کنیم رفتاری درست در قبال دیگر انسان ها داشته باشیم.

کفاره گناهان در طول روز

پیش از هر چیزی بهتر است مرتکب گناه نشوید، اما اگر ناخودآگاه شدید از ذکر امام صادق (ع) در این باره استفاده کنید:

هر که پیش از برآمدن خورشید و هم پیش از غروب خورشید ده بار بگوید: لا اله الا الله وحده لا شریک له و له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و یمیت و یحیی و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی ء قدیر (نیست شایسته پرستشی جز خدا، یگانه است، شریک ندارد، از آن اوست ملک و از آن اوست سپاس، زنده کند و بمیراند، و بمیراند و زنده کند و اوست زنده ای که نمی میرد، به دست اوست هر خیر و اوست بر هر چیز توانا)، کفاره گناهان آن روزش گردد.

بیشتر بخوانید  دعای عظیم امام علی علیه السلام درباره فرزندان ایشان

ضمن این که در حدیثی دیگر و امام صادق (ع) به نقل از رسول خدا (ص) فرمود:

هرکس نماز بامداد گزارد و پیش از آنکه دو زانو را از زمین بردارد، ده بار ذکر فوق را بگوید، و در مغرب هم چنان عمل کند، هیچ بنده ای خدای عز و جل را به کرداری بهتر از کردار او برخورد نکند، مگر کسی که به مانند او عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.