خانه / دعای اجابت حاجت / آیة‌الکرسی، طلسم عظیم القدر

آیة‌الکرسی، طلسم عظیم القدر

آیه الکرسی و اجابت دعا

آیه الکرسی از شگفت انگیزترین آیات قران است .خواندن آن در تمام ایام برای رفع گرفتاری و حاجت همواره مورد تاکید است .

 

 

“کرسی” را همان جسم بزرگ کیهانی دانسته‌اند که تمام اجزائی که در آسمان و زمین است در آن جای می‌گیرد. از حضرت علی(علیه‌السلام) نقل شده است که آسمان و زمین و تمام موجودات در داخل این کرسی قرار گرفته‌اند که هماره چهار فرشته به اذن خداوند آن را حمل می‌کنند.

یکی از دستوراتی که برای برآورده شدن حاجات وارد شده دستورالعملی است که حضرت علی (علیه‌السلام) آن را مرقوم فرمودند و آن را “طلسم عظیم‌القدر” می‌نامند که آیة‌الکرسی  یکی از اجزای این طلسم بزرگ می‌باشد.

از حضرت علی (علیه‌السلام) روایت شده است که فرمودند: « هرکس الله اکبر را 50 مرتبه ، بسم الله الرحمن الرحیم را 10 مرتبه و آیة‌الکرسی، سوره اخلاص، سوره ناس و فلق را یک‌بار بنویسد و آن را بر بازوان خود ببندد آن طلسم بزرگی است که هر سؤال و خواهشی داشته باشد خداوند به او مرحمت خواهد کرد.»

 

در کتاب گوهر شب چراغ ص 214 نقل شده است : (فَهُوَ طِلِسمٌ عَظیمُ القَدر یَسأَلُ اللهُ تَعالی شَیئاً اعُطاهُ اِن شاءَ اللهُ تعالی. )

 

آیة‌الکرسی برای استجابت دعا

در کتاب مهج الدعوات ص316 آمده: در کتاب تحفة الملوک ص212، از مهج الدعوات آورده که بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده‌اند که: اسم اعظم که دعا به وسیله آن مستجاب می‌شود در سه سوره قرآن می‌باشد:

بیشتر بخوانید  دعای سریع الاجابه جهت ازدواج پسران و دخترانی که قصد ازدواج دارند

الف) سوره بقره:آیة‌الکرسی آیه 255.

ب) در سوره آل عمران آیه 2: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم.

ج) در سوره طه آیه 11: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.