خانه / ذکر / اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف

اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف

اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف

اگر می خواهید با خواندن اذکار از گرفتاری ها، مشکلات، بلا ها و سختی ها در زندگی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم که حتما در ادامه این مطلب از هاروس اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف را بخوانید.

اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف
اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف

اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف,اذکار مجرب,اذکار مجرب برای ازدواج,اذکار مجرب برای حاجت روایی,اذکار مجرب برای حاجت,اذكار مجربة لقضاء الحوائج,اذکار مجرب برای ثروت,اذكار مجربة للرزق,اذکار مجرب برای شفای بیمار,اذکار مجرب علما,اذکار مجرب برای آرامش,

اذکار اسلامی و مجرب برای هدف های مختلف

قسم ششم (اذکار)
تمجید است یعنی حق تعالی را به بزرگی یاد کردن و از آداب دعا آن است که پیش از دعا، بنده خدا را تمجید کند و اقسامی از تمجیدات وارد شده است. و چنانچه در حدیث صادقی است کمترین چیزی که در باب تمجید کفایت می کند آن است که بگوئی:اللهم انت الاول فلیس قبلک شی و انت الاخر فلیس بعدک شئی و انت الظاهر فلیس فوقک شئی و انت الباطن فلیس دونک شئی و انت العزیز الحکیم.
قسم هفتم:
ذکر (حولقه) است؛ یعنی گفتن: (لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم) که بسیار گفتن آن برای دفع هم و حزن و فقر و وسوسه و حدیث نفس نافع است.
و هر که در هر روز و شبی، بعد از نماز صبح و مغرب صد مرتبه و یا هفت مرتبه، بگوید:بسم الله الرحمن الرحیم. لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.از هفتاد نوع از انوات بلا امان یابد. و در روایتی است که هر کس روزی سه مرتبه آنرا بگوید، نود و نه نوع بلا از او برطرف شود و از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که ذکر شریف حولقه، بعد از بسمله (بسم الله) صد مرتبه، نزدیک تر است به اسم اعظم از سیاهی چشم به سفیدی آن، و اسم اعظم الهی داخل آن است.
و روایت شده است؟ عبدالله بن جندب که از بزرگان اصحاب حضرت امام موسی بن جعفر و امام رضا علیه السلام است عریضه ای به خدمت حضرت ابوالحسن علیه السلام نوشت و عرض کرد فدایت شوم من پیر و ضعیف شده ام و عاجز شده ام از انجام بسیاری از اعمالی که بر آن قوت داشتم، دوست دارم به من کلامی تعلیم نمائی که مرا به خداوند نزدیک تر کند و فهم و علم مرا زیاد نماید حضرت در جواب او را امر فرموده بود که بسیار بخواند این ذکر شریف رابسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.و مرویست که هر بنده که بگوید:ما شاء الله لا حول و لا قوه الا بالله.حقتعالی به ملائکه فرماید که بنده مرا در یابید و به او کمک نمائید و حاجتش را برآورید. و هفتاد نوع از بلا را دفع می کند و منقول است که هر که در یک مجلس، هزار مرتبه بگوید: لا حول و لا قوه الا بالله توفیق حج یابدو در روایتی است: هر که هزار مرتبه (ماشاء الله) را در یک مجلس بگوید نیز چنین باشد.
قسم هشتم (از اذکار)
استغفار است یعنی ذکر استغفر الله ربی و اتوب الیه که گفتن آن باعث زیاد شدن روزی و کثرت اولاد می شود و بر طرف کننده هموم (و غمها) و دواء گناهان و امان خدا بر بندگان است.
و از برای گفتن هفتاد مرتبه استغفر الله بعد از نماز صبح ثواب بسیاری وارد شده است و مرویست که رسول خدا صلی الله علیه و آله در هر روز هفتاد مرتبه می گفت استغفر الله و هفتاد مرتبه می گفت اتوب الی الله و از آن حضرت روایت شده است که فرمودند: هر کسی در شدت یا سختی یا تنگی باشد، هزار مرتبه بگوید: استغفر الله ربی و اتوب الیه تا حقتعالی او را فرج کرامت فرماید: و وارد شده است که استغفار کنید در آخر شب صد مرتبه و اگر فراموش شد در روز قضا نمائید.
و برای گفتناستغفر الله الذی لا اله الا هو الحی القیومسه مرتبه یا پنج مرتبه فضیلت بسیار رسیده است و اگر بر آن اضافه شود:بدیع السموات و الارض ذاالجلال و الاکرام و اسئله ان (یصلی علی محمد و آل محمد و ان) یتوب علی.باعث آمرزش چهل گناه کبیره شود و مستحب است در هر روز بعد از نماز عصر این استغفار:استغفر الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم ذاالجلال (ذوالجلال، خ ل) و الاکرام و اسئله ان یتوب علی توبه عبد ذلیل خاضع فقیر بائس مسکین مستکین مستجیر لا یملک لنفسه نفعا و لا ضرا و لا موتا و لا حیوه و لا نشورا.و شیخ طوسی (رحمه الله) فرموده است که مستحب است در آخر روز پنجشنبه به این روش استغفار کننداستغفر الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و اتوب الیه توبه عبد خاضع مسکین مستکین لا یستطیع لنفسه صرفا و لا عدلا و لا نفعا و لاضرا و لا حیوه و لا موتا و لا نشورا و صلی الله علی محمد و عترته الطاهرین الاخیار الابرار و سلم تسلیما.
و برای استغفار وقتی و ماهی و روزی (خاص) نیست بلکه در همه حال نیکو است، بلی افضل اوقات آن وقت سحر و بعد از صبح و عصر است و بخصوص در ماه شعبان،تأکید دارد. و روایت شده است که بهترین دعاها در ماه شعبان، استغفار است و در هر روز از ماه شعبان وارد شده است که هفتاد مرتبه بگویند:استغفر الله الذی لا اله الا هو الرحمن الرحیم الحی القیوم و اتوب الیه.و در روایت وارد شده است که حق تعالی فرموده است هرکه در ماه رجب، هزار مرتبه بگوید:استغفر الله ذاالجلال و الاکرام من جمیع الذنوب و الاثام.پس اگر او را نیامرزم پروردگار شما نیستم.
برای گفتن هفتاد مرتبه: استغفر الله و اتوب الیه بعد از عصر روز جمعه فضیلت بسیار است
و طلب آمرزش و استغفار از برای والدین و مؤمنین بسیار نیکو است و از حضرت صادق علیه السلام مرویست که هر کس در هر روز بیست و پنج نوبت بگوید:اللهم اغفر للمومنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات.حق تعالی بعدد هر مؤمنی که گذشته است و خواهد آمد تا روز قیامت حسنه برای او بنویسد و گناهی را از او محو کند و درجه ای برای او بلند گرداند و باید دانست که استغفار تنها گفتن: استغفر الله نیست، بلکه باید حالت پشیمانی و عزم بر ترک گناهان و اداء حقوق الهیه (حق الله) و حقوق مردم (حق الناس) و سایر آداب استغفار با آن همراه باشد و گرنه مجرد حرکت زبان، نوعی سخریه و استهزاء است و از چنین استغفاری باید استغفار کرد.
قسم نهم:
ذکر صلوات است که اذکار شریفه می باشد و چیزی در میزان اعمال سنگین تر از صلوات گذاشته نمی شود و زیاد صلوات فرستادن گناهان را از بین می برد.
و صلوات در ابتداء و انتهای دعا، باعث مستجاب شدن آن دعا است و دعائی که در آن صلوات نباشد، به آسمان بالا نمی رود و محجوب می گردد و افضل اعمال روز جمعه، صلوات فرستادن است و در هر روز صد مرتبه و در روز جمعه هزار مرتبه صلوات، مستحب است و همچنین در شب آن، و خوب است که این صد مرتبه صلوات یومیه را بعد از نماز فجر (صبح) بگویند و روایت شده است که هر که بعد از نماز صبح و بعد از نماز مغرب، پیش از آنکه سخنی بگوید و از حالت تشهد خارج شود، بگوید:ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما اللهم صل عل محمد و ذریته.حق تعال صد حاجت او را بر آوبرد که هفتاد حاجت آن، مربوط به دنیا و سی حاجت آن، متعلق به آخرت باشد.
و از حضرت امام موسی علیه السلام منقول است که افضل اعمال در روز جمعه، آن است که بعد از نماز عصر صد مرتبه صلوات بفرستی و اگر زیادتر شود، افضل است.
و در روایتی وارد شده است که بهترین اوقات صلوات در روز جمعه بعد از عصر است.
و صد مرتبه می گوئیاللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.و اگر کسی بعد از نماز صبح و ظهر روز جمعه به این نحو، صلوات بفرستد وارد شده است که از دنیا بیرون نرود تا آنکه حضرت قائم(عج) را درک نماید و صلوات فرستادن در وقت شنیدن و بردن نام مبارک حضرت رسول صلی الله علیه و آله مستحب موکد است و در حکم آنحضرت است، اهل بیت طاهره آن جناب – صلوات الله علیهم – که در وقت شنیدن و بردن نام آنان، باید بر ایشان سلام و صلوات فرستاد و سایر انبیاء و اوصیاء – علیهم السلام – نیز چنین می باشند، لکن خوب است اول صلوات بر رسول خدا و اهل بیت او – علیه السلام – فرستاده شود، بعد برایشان، مگر درباره حضرت ابراهیم علیه السلام.
و ابن ادریس قدس سره از جامع بزنطی نقل کرده که حضرت صادق علیه السلام فرمود: که هر که بعد از عصر روز جمعه: صلوات ذیل را بخواند، مثل ثواب عمل جن و انس را در آن روز، به او اعطا کنند:
اللهم صل علی محمد و الاوصیاء المرضیین بافضل صلواتک و بارک علیهم بافضل برکاتک و السلام علیهم و علی ارواحهم و اجسادهم و رحمه الله و برکاته.
مولف گوید: این صلوات را جماعت بسیاری از علماء، با فضیلت بسیار و با اختلاف جزئی، روایت کرده اند و در روایت سید بن طاووس قدس سره ده مرتبه و در روایت دیگر، هفت مرتبه وارد شده است و بجای السلام علیهم دارد علیه و علیهم السلام و در کتاب کافی و ثواب الاعمال و السلام علیه و علیهم است و نیز در روز جمعه، خواندن صلوات مرویه از امام زمان علیه السلام که برای ابوالحسن ضراب اصفهانی بیرون آمده، مستحب است.
و نیز خواندن صلوات کبیر، بعد از عصر جمعه مستحب است که اول آن، این چنین است:اللهم ان محمداً صلی الله علیه و آله و صفته فی کتابک…
دهم (از اذکار)
ذکربسم الله و یالله و یا رب و یا ارحم الرحمین و یا ذالجلال و الاکرام.و امثال اینها است.
بدان که ذکر بسم الله در اول هر کاری سزاوار است، بخصوص در وقت اکل و شرب و جماع و پوشیدن لباس و سواری و بیرون آمدن از خانه و مانند آن.
از حضرت امام علی النقی علیه السلام منقول است که فرمودند: که اگر بگویم کسی که ترک کند، گفتن و نوشتن بسم الله را در کارها و نوشته ها مثل کسی است که نماز را ترک کرده است، به یقین که راست گفته ام.
و روایت شده است که بسم الله الرحمن الرحیم نزدیک تر است به اسم اعظم الهی، از سیاهی چشم به سفیدی آن و مروی است که هر که ده مرتبه یا الله گوید یا آنکه به اندازه ای یا الله بگوید که نفس، منقطع شود،حق تعالی فرماید: لبیک ای بنده من، حاجت خود را بخواه و همچنین است گفتن یا ارحم الراحمین و یا رحیم و یا ارحم الراحمین را به قدری بگوید که نفس: منقطع شود و سپس حاجت بخواهد و برای ذکر یا ذالجلال و الاکرام فضیلت بسیاری وارد شده و گفته شده است که آن، اسم اعظم الهی است و در حدیث نبوی است که ذکر یا ذالجلال و الاکرام را بسیار بگوئید و نقل شده که آن حضرت مرور کرد، به مرد نمازگزاری که دعا می کرد و این کلمه را می گفت، حضرت فرمود: که حقتعالی دعای تو را مستجاب فرمود. و وارد شده که در وقت تحویل (سال) این ذکر را بسیار بگوئید و عالم جلیل، سید علیخان (ر0) در کلم الطیب، برای مواظبت بر کلمات ذیل، فایده عظیمی ذکر کرده است:یا حلیم یا علیم یا علی یا عظیم یا حی یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام برحمتک استغیث فاغثنی یا مغیث یا مغیث یا مغیث لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبناله و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین.
و برای بر طرف شدن شدائد و سختیها و گرفتاریها، بسیار گفتن یا رئوف یا رحیم وارد شده است.
و برای زنده شدن دل، ذکر این کلمات نقل شده است:یا حی یا قیوم یا لا اله الا الله انت اسئلک ان تحیی قلبی اللهم صل علی محمد و آل محمد.و از حضرت باقر العلوم علیه السلام ثواب بسیاری برای گفتن کلمات ذیل نقل شده استیا اسمع السامعین و یا ابصر الناظرین و یا اسرع الحاسبین و یا ارحم الراحمین و یا احکم الحاکمین.
و وارد شده است که اگر کسی، حاجتی داشته باشد و یا از امری خائف باشد، هفتاد مرتبه بگوید:یا ابصر الناظرین یا ابصر الناظرین یا اسمع السامعین و یا اسرع الحاسبین و یا ارحم الراحمینو بعد از هر مرتبه حاجت و مقصود خود را بیان کند که به قصد خود خواهد رسید.
و برای خوف از دشمن، و غیره ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل
و برای رفع غم، ذکرلا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمینو برای دفع مکر دشمن، ذکرو افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد.و برای به دست آوردن مال و متاع، ذکر، ماشاء الله لا حول و لا قوه الا بالله نافع است.
تتمیم: شیخ صدوق رضوان الله علیه از حضرت امام رضا علیه السلام روایت کرده است و آن حضرت از پدران بزرگوار خود از امیرالمؤمنین علیه السلام حدیث کرده که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود برای حق تعالی،نود و نه نام است، هر که خدا را به آن نامها بخواند، دعایش مستجاب می شود و هر که احصاء کند آن نامها را، داخل بهشت می شود و همچنین شیخ صدوق رحمه الله قریب به این مضمون را از حضرت امام صادق علیه السلام روایت کرده است و آن نامهای شریفه این است:الله الواحد، الاحد، الصمد، الاول، الاخر، السمیع، البصیر، القدیر، القاهر(10).
العلی، الاعلی، الباقی، البدیع، الباری، الاکرم، الظاهر، الباطن، الحی، الحکیم(200)، العلیم، الحلیم، الحفیظ، الحق، الحسیب، الحمید، الحفی، الرب، الرحمن، الرحیم(30)،الذاری، الرازق، الرقیب، الروف، الرآئی، السلام، المؤمن، المهین، العزیز، الجبار(40)،
المتکبر، السید، السبوح، الشهید، الصادق، الصانع، الطاهر، العدل، العفو، الغفور (500) الغنی، الغیاث، الفاطر، الفرد، الفتاح، الفاق، القدیم، الملک، القدوس، القوی (60) القریب، القیوم، القابض، الباسط، قاضی الحاجات، المجید، الولی، المنان، المحیط، المبین (70) المقیت، المصور، الکریم، الکبیر، الکافی، کاشف الضر، الوتر، النور، الوهاب، الناصر، (80) الواسع، الودود، الهادی، الوفی، الوکیل، الوارث، البر، الباعث، التواب، الجلیل (90) الجواد، الخبیر الخالق، خیرالناصرین، الدیان، الشکور، العظیم اللطیف، اشافی (99)

بیشتر بخوانید  دعای مجرب برای آرامش خواب سریع الاثر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.