خانه / دعای بخشش گناهان / دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان

دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان

دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان

در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان دعا های تجربه شده و ذکر های گره گشایی بیاموزیم که باعث می شوند اگر درگیر گناه شده اید زود تر از این وضعیت خلاص شده و زندگی تان سر و سامان بگیرد و مشکلات حل شود.

دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان
دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان

دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان,ذکر آمرزش گناهان کبیره,ذکر بخشش گناهان کبیره,ذکر برای بخشش گناهان کبیره,بهترین ذکر برای آمرزش گناهان کبیره,ذکر برای آمرزش گناهان کبیره,ذکر آمرزش گناهان,ذکر بخشش گناهان,ذکر برای آمرزش گناهان,ذکر مجرب برای آمرزش 

دستورات و اذکار مجرب برای بخشش گناهان

هرکه پس از هر نماز محاسن خود را به دست راست بگیرد و دست چپ را به جانب آسمان بگشاید و سه مرتبه بگوید:

يا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ اِرْحَمْنى مِنَ النّارِ

ای دارای شکوه و بزرگواری رحم کن بر من از آتش.
بعد سه مرتبه بگوید:

اَجِرْنى مِنَ الْعَذابِ الاَْليمِ

پناه ده مرا از شکنجه دردناک.
آنگاه دست راست را از محاسن بردارد و هر دو دست را به سوی آسمان بگشاید و سه مرتبه بگوید:

يا عَزيزُ يا كَريمُ يا رَحْمنُ يا غَفُورُ يا رَحيمُ

ای عزیز، ای کریم، ای بخشنده، ای آفریننده، ای مهربان.
بعد دست‌ها را بگرداند و پشت دست‌ها را به جانب آسمان کند و سه مرتبه بگوید:

اَجِرْنى مِنَ الْعَذابِ الاَْليمِ

پناه ده مرا از شکنجه دردناک.
آنگاه بگوید:

وَصَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَالْمَلاَّئِكَةُ وَالرُّوحُ

درود خدا بر محمّد و خاندانش و فرشتگان و روح
پس از آن حضرت فرمود: هرکه این دعا را بخواند، خدا همه گناهان او را بیامرزد و از او خشنود گردد و به جز جنّ و انس همه‌ی آفریدگان برای او تا هنگام مرگ استغفار کنند.
شیخ مفید در کتاب «مجالس» از محمّدبن‌حنفیه روایت کرده: روزی پدرم حضرت امیرمؤمنان(علیه‌السلام) کعبه را طواف می‌کرد، ناگاه مردی را دید که به پرده‌های کعبه چنگ زده و این دعا را می‌خواند، به او فرمود: این است دعای تو؟ گفت: آری مگر شنیدی؟ حضرت فرمود: آری شنیدم.
فرمود: پس این دعا را پس از هر نماز بخوان، به خدا سوگند هر مؤمنی این دعا را پس از هر نماز بخواند بی‌تردید حق‌تعالی گناهان او را می‌آمرزد هرچند به اندازه‌ی ستارگان آسمان و قطره‌های باران و ریگ‌های زمین و ذرّه‌های خاک باشد.
بعد حضرت امیر(علیه‌السلام) گفت: من این دعا را می‌دانم و حق‌تعالی واسع العطایا (دارای بخشش گسترده) و کریم است، آن مرد گفت: یا امیر‌المؤمنین راست گفتی و بالاتر از هر دانایی داناتری است و آن مرد حضرت خضر بود؛ و کفعمی نیز این دعا را در کتاب «بلد الاَمین» روایت کرده و دعا این است:
بیشتر بخوانید  دعای قوی و مجرب برای رهایی از عذاب جهنم

يا مَنْ لا يَشْغَلُهُ سَمْعٌ عَنْ سَمْعٍ يا مَنْ لا يُغَلِّطُهُ السّآئِلُونَ وَيا مَنْ لا يُبْرِمُهُ اِلْحاحُ الْمُلِحّينَ اَذِقْنى بَرْدَ عَفْوِكَ وَمَغْفِرَتِكَ وَحَلاوَةَ رَحْمَتِكَ

ای آن‌که او را شنیدنی از شنیدن دیگر منصرف نمی‌کند، ای آن‌که خواهندگان او را به اشتباه نمی‌اندازند، ای آن‌که اصرار اصرارکنندگان او را خسته نمی‌کند، خنکی گذشت و آمرزشت و شیرینی رحمتت را به من بچشان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.