خانه / دعا / دعایی مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و یادگیری

دعایی مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و یادگیری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و یادگیری پرداخته ایم. برای تقویت حافظه و افزایش هوش دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و یادگیری,دعای تقویت حافظه,دعای تقویت هوش,دعای افزایش هوش و حافظه,دعای زیاد شدن هوش و حافظه,دعای آیت اله قاضی برای هوش و حافظه

دعایی مجرب برای تقویت حافظه و افزایش هوش و یادگیری

استاد سید حسن قاضی طباطبایی، فرزند مرحوم آیت الله قاضی، در یادداشتهای خود نمونه‏ هایی از فواید و خواص برخی آیات قرآن و دعاها از زبان این عارف روشن ضمیر را بیان کرده است.

برای تقویت حافظه

آن مرحوم برای تقویت حافظه، خواندن «آیة الکرسی» و «معوذتین» (دو سوره مبارکه ناس و فلق) را سفارش می‏ فرمودند.

وسعت رزق

مرحوم قاضی برای طلب وسعت رزق این آیات را قرائت می‏ نمودند: «… استغفِروا ربَکم انّه کان غفّاراً- یُرسلِ السماءَ علیکم مِدراراً- و یُمدِدکم بأموال و بَنین و یَجعل لکم جنات و یَجعل لکم انهاراً»(نوح: 12-10) و از پروردگارتان طلب بخشش کنید که او بسیار آمرزنده است تا از آسمان، فراوان بر شما فرو فرستد و شما را با دارایی و فرزندان نیرو بخشد و برای شما نهرهایی قرار دهد.

اصرار بر خواندن این ذکر

به همه سفارش می‏ کردند این ذکر را قرائت کنند: «أستغفرُ اللهَ الذی لا الهَ الّا هو مِن جمیع ظلمی و جُرمی و إسرافی علی نفسی و أتوبُ الیه»: از خداوندی که هیچ معبودی جز او نیست، به خاطر تمامی ظلمها و گناهانم و ستمی که بر خود روا داشته ‏ام طلب بخشش می‏ کنم و به سوی او باز می‏ گردم.

رفع اضطراب و ناراحتی‏های روحی

آن مرحوم در هنگام اضطراب و ناراحتی‏های روحی، خواندن این کلمات را سفارش می ‏کردند: «لا الهَ الّا الله وحدَه لا شریک له و له الحمدُ و له الملکُ و هو علی کلّ شی‏ء قدیر. اعوذ بالله من هَمزات الشیاطین و اعوذ بکَ ربّی مِن أن یحضُرون، إن الله هو السمیع العلیم»؛ هیچ معبودی جز خداوند یکتای بی ‏شریک وجود ندارد و ستایش و حکومت مخصوص اوست و او بر هر کاری تواناست. از وسوسه‏ های شیاطین به خدا پناه می‏برم و به تو پناه می‏ برم – ای پروردگارم – از اینکه نزد من حاضر شوند، همانا خداوند شنوا و داناست. *

حفظ امنیت منزل

برای حفظ امنیت خانه دستور می ‏دادند که این دعا بر روی کاغذی نوشته و بر درب منزل آویخته شود: «یا حافظاً لا یَنسی؛ یانعمة لا تُحصی؛ انت قلتَ و قولُک الحق: إنّا نحن نزّلنا الذکر و إنّا له لحافظون»(حجر:9) ای نگهبانی که فراموش نمی‏ کنی و ای نعمتی که هرگز به شماره در نمی‏ آیی، تو فرمودی، و سخن تو حق است: «همانا قرآن را ما نازل کردیم و خود آن را حفظ خواهیم کرد».

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *