خانه / دعا / دعایی مجرب برای رفع فراموشی و تقویت حافظه و ذهن

دعایی مجرب برای رفع فراموشی و تقویت حافظه و ذهن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای رفع فراموشی و تقویت حافظه و ذهن پرداخته ایم. برای رفع فراموشی و تقپیت حافظه دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای رفع فراموشی و تقویت حافظه و ذهن,دعای درمان فراموشی,دعای تقویت حافظه,دعای رفع فراموشی,دعای برطرف شدن فراموشی,بهترین دعا مخصوص درمان فراموشی,قویترین دعای درمان فراموشی

دعایی مجرب برای رفع فراموشی و تقویت حافظه و ذهن

دعای درمان فراموشی

کسی که زیاد اهل فراموشی است اگر در هنگام نافله صبح بر خواندن این آیه مواظب کند فراموشی او برطرف خواهد گردید :

رَبَّنا لا تُؤاخِذْنا إِنْ نَسِينا أَوْ أَخْطَأْنا رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَيْنا إِصْراً كَما حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنا رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا أَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ

نسخه قرآنی برای تقویت حافظه

احقاف؛ چهل و ششمین سوره قرآن است با 35 آیه که خواندنش آثار و برکات بسیاری دارد. یکی از آنها تقویت حافظه و تمرکز است. از امام صادق (ع) روایت شده: «اگر سوره احقاف را بنویسند و با آب زمزم بشویند و آن را بنوشند، سبب خوشنامی، آبرومندی، محبوبیت و قدرت حافظه می‌شود.»

توصیه آیت الله قاضی برای تقویت حافظه این است که برای تقویت آن آیة الکرسی و دو سوره مبارکه ناس و فلق را در حتماً بخوانید.

دعای تقویت حافظه آیت الله بهجت

در کتب دعا برای افزایش علم و رفع فراموشی دعای تقویت حافظه آیت الله بهجت ارائه شده است، طریقه خواندن این دعا به این ترتیب است که ذکر “لا اله الا الله” را به طور مرتب تکرار کنید.

همچنین به نقل از آیت الله بهجت سفارش شده است به منظور رفع فراموشی و ارتقاء تمرکز آيه «سَنُقْرِئُكَ فَلا تَنْسى» بسیار موثر است.

دعای رفع فراموشی و تقویت حافظه از پیامبر اکرم (ص)

در برخی دیگر از منابع نیز خواندن دعای زیر پس از نمازهای یومیه برای تقویت حافظه به سفارش از آیت الله بهجت آمده است که، پیامبر اکرم (ص) دعایی را به منظور ارتقاء حافظه به حضرت علی علیه السلام آموخته اند پس از نماز بخواند

این دعا عبارتست از:

سُبْحَانَ مَنْ لَا يَعْتَدِي عَلَى أَهْلِ مَمْلَكَتِهِ سُبْحَانَ مَنْ لَا يَأْخُذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَلْوَانِ الْعَذَابِ سُبْحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِيمِ اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِي قَلْبِي نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِير.”

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *