خانه / دعا / دعای آرامش قلب – دعای دور شدن از اضطراب

دعای آرامش قلب – دعای دور شدن از اضطراب

در این عنوان از سایت اذکار و ادعیه هاروس با مطلب جدید درمورد دعای آرامش قلب و روان در خدمت شما عزیزان هستیم.امیدواریم با خواندن این دعا استرس و نگرانی را از خود دور کنید.

دعای آرامش قلب,دعای آرامش قلبم,دعای آرامش قلب صوتی,دعای آرامش قلب اهل سنت,دعای آرامش قلب و اعصاب

دعا برای رفع اضطراب و نگرانی

دست یابی به آرامش اعصاب و روان تنها با آرامش درونی به دست می آید. همه انسان ها به خصوص مومنان می دانند که یاد خدا آرامش بخش دل ها است  و به همین خاطر  پناه بردن به خدا را  راهی مطمئن برای رفع دلشوره می دانند.

فردی که اعصاب و روان خویش را کنترل نماید ، دیگر  خشمگین و ناراحت نخواهد بود. پروردگار عالم یکی از خصوصیات انسان های پارسا و مومن را  “کظم غیظ”  و  عفو از مردم  می داند و می فرماید: مومنان به هنگام عصبانیت  خشم خود را فرو می برند و از اشتباه  مردم در می گذرند و همانا خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

سوره های قرآنی برای دست یابی به آرامش

دعا و ذکر آرامش بخش  انسان ها است. ازجمله رایج ترین دعاهای آرامش عبارتند از :

۱_ “ماشاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوّهَ اِلّا باللهِ العَلِیَّ العظیم “

با نیتی صادقانه و قلبی اگر این ذکر را بگویید تاثیر زیادی در  کسب آرامشتان خواهید دید.

۲_ میرزا احمد آشتیانی در کتاب هدیه احمدی آورده است که  علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان  فرموده اند:  برای رسیدن به آرامش در حالت نشسته و ایستاده   دست خود را روی سینه بگذارید و  چندین مرتبه  آیه ۲۸  سوره رعد را بخوانید:

“الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم  بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب ” آرامش بخش ترین دعا برای  آنان که به خدا ایمان دارند.

حجت الاسلام صحفی در این باره روایت می کند:  در اواخر عمر  علامه طباطبایی از ایشان  خواستم تا پیشنهادی جهت آرامش روان بدهند و ایشان  فرمود دستت را در حالت ایستاده یا نشسته بر روی سینه ات  بگذار و  چندین بار آیه  “الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم  بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب ” را  ذکر کن. معنی را می توان به صورت این که :  کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان با یاد خدا آرام می گیرد،  آگاه باش  که با یاد خدا  دل ها آرامش می یابد. خلاصه نمود.

منبع : سایت هاروس ( مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی)

بیشتر بخوانید  دعایی مجرب برای کسب آرامش و رهایی از استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.