خانه / دعا / دعای برآورده شدن حاجات خواسته ها و مهمات

دعای برآورده شدن حاجات خواسته ها و مهمات

دعای برآورده شدن حاجات خواسته ها و مهمات

زندگی هر انسانی پر است از خواسته ها و حاجاتی که گاه به آن ها نمی رسد و ممکن است احساس بدی به او دست دهد، اگر شما هم یکی از این افراد هستید و می خواهید از این وضعیت رها شوید حتما دعای برآورده شدن حاجات خواسته ها و مهمات را بخوانید.

دعا برای طلب حاجات و مهمات

۱. نماز رفع عسرت و سختی: حضرت امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: چون کارها بر تو دشوار شود، در وقت زوال، دو رکعت نماز بگذار و در رکعت اوّل حمد و اخلاص را بخوان و سپس «انا فتحنا لک فتحاً مبیناً» را تا «و ینصرک الله نصراً عزیراً» را قرائت کن. در رکعت دوّم سوره فاتحه و اخلاص و «الم نشرح» را بخوان و این نماز به تجربه رسیده است.»[۵]

الف. حضرت امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: بگو: اللهم اجعلنی اخشاک کانی اراک و اسعدنی بتقواک و لاتشقنی بنشطی لمعاصیک و خدلی فی قضائک و بارک لی فی قدرک حتی لا احب تأخیر ما عجلت و لا تعجیل ما اخرت و اجعل غنای فی فیه قدرتک یا رب و اقر بذلک عینی.»

ب. و نیز از حضرت امام صادق ـ علیه السّلام ـ نقل شده که فرمود برای برآورده شدن حوائج دنیا و آخرت بگو: «اللهم اعنی علی هول یوم القیامه و اخرجنی من الدنیا سالماً و زوجنی من الحور العین و اکفنی مونتی و مونه عیالی و مونه ‌الناس و ادخلنی برحمتک فی عبادک الصّالحین.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *