خانه / دعا و ذکر مجرب / دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها

دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها

دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها

زندگی پر از پیچ و خم است که گاه می تواند باعث سوء تفاهم شود و زندگی هایی را نیز بر هم زند؛ اگر شما هم در چنین شرایطی هستید و می خواهید خود را از گرفتاری ها، غم و اندوه و ناراحتی دور کنید بهترین کار این است که دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها را بخوانید و از الله متعال بخواهید مسیر پیش روی به سوی اهداف را به شما نشان داده و در واقع بلا های زندگی شما را اسیر نکند.

دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها
دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها

دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها,دعای رفع غم,دعای رفع غم و غصه,دعای رفع غم و اندوه و گشاده شدن کارها,دعای رفع غم و دلتنگی,دعای رفع غم و گرفتاری,دعای رفع غم و پریشانی,دعای رفع غم صحیفه سجادیه,دعای دفع بلا,دعای رفع بلا و بیماری,دعای رفع بلاتکلیفی,دعای دفع بلا در ماه صفر,دعای رفع بلای خواب بد,دعای رفع بلا ماه صفر,دعای دفع بلا صوتی,دعای رفع بلا و چشم زخم,دعای رفع بلا از فرزند,دعای رفع بلا مفاتیح,دعای رفع بلا خواب بد,دعای دفع بلایای طبیعی,دعای رفع بلا برای اهل سنت,دعای رفع بلا و طلسم,دعای رفع بلا زلزله,

دعای برطرف کننده ی غم اندوه و رهایی از ناراحتی ها

آیه ۱۵۲ سوره بقره در بیان ذکر می فرماید: (فَاذْکُرُونِى أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِى وَلاَ تَکْفُرُونِ﴾. در حقیقت این آیه ارزشمند قرآن کریم در مقام بیان شاهدی از قرآن کریم است که اگر کسی به یاد خدا بود، خدا هم به یاد او است.

نجات از خطرات و بلایا از آثار یاد خدا می باشد. در سوره مبارکه صافات اثر دیگری که برای یاد خدا ذکر می‌کند این است که انسان را از خطر می‌ رهاند، آیه ۱۴۳ و ۱۴۴ فرمود: ﴿فَلَو لاَ أَنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِینَ ٭ لَلَبِثَ فِى بَطْنِهِ إِلَی یَوْمِ یُبْعَثُونَ﴾؛ اگر صاحب حوت (این ذالنون (علیه السلام)) اگر یونس (علیه السلام) جزء مسبحین نبود، در بطن ماهی الی یوم القیامه می ‌ماند. این خطر را خدا از او دور داشت.

بیشتر بخوانید  دعایی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت در زندگی بعد از نماز

﴿وَذَا النُّونِ إذْ ذَهَبَ مُغَاضِباً فَظَنَّ أَن لَن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَی فِى الظُّلُمَاتِ أَن لاَّ إِلهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّى کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ﴾، آنگاه فرمود: ﴿فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ﴾ ، برای اینکه تثبیت کند این مسئله کلی است و اختصاصی به أنبیا ندارد، منتها مرحله بالایش برای أنبیا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.