خانه / دعا / دعای توکل برای موفقیت در زندگی و دفع سختی ها

دعای توکل برای موفقیت در زندگی و دفع سختی ها

امروز و در این پست می خواهیم به شما عزیزان گره گشا های اسلامی بیاموزیم که سبب می شود از سختی ها، مشکلات و بلا ها در زندگی عبور کرده و به خدای بزرگ توکل کنید که حاجت می گیرید.

دعای توکل برای موفقیت در زندگی و دفع سختی ها
دعای توکل برای موفقیت در زندگی و دفع سختی ها

دعای توکل برای موفقیت در زندگی و دفع سختی ها,دعای توکل,دعای توکل بر خدا,دعای توکل به خدا,دعای توکل بهایی,دعای توکل بخدا,دعای توکل بر خداوند,دعای توکل صحیفه سجادیه,دعای توکل به امام رضا,دعای توکلت علی حی الذی,دعای توکلت علی الحی القیوم,دعا توکل بر خدا

دعای توکل برای موفقیت در زندگی و دفع سختی ها

رَبَّنا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنا وَ إلَیْکَ أنَبْنا وَ إلَیْکَ الْمَصیرُ* رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذینَ کَفَرُوا وَ اغْفِرْ لَنا رَبَّنا إنَّکَ أنْتَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ (ممتحنه: 4 و 5)
پروردگارا! بر تو توکّل کردیم و به سوی تو بازگشتیم و سرانجام همه به سوی توست. پروردگارا! ما را دچار فتنه کافران نگردان و ما را بیامرز، پروردگارا! همانا تو قدرتمند حکیمی.
«توکّل»، تکیه کردن بر خداوند توانا در همه امور است. در قرآن بارها چنین آمده است که: «تنها بر خدا تکیه کنید»(1)، «مؤمنان تنها بر خدا تکیه و توکّل می‌کنند». (2)توکّل، جلوه‌ای از توحید و ایمان به ولایت و حاکمیت مطلقه پروردگار در هستی است و کسی که دارای صفت توکّل باشد، در سختی‌ها ناامید

1- مائده: 23.
2- آل عمران: 122؛ توبه: 25؛ ابراهیم: 11 و …

نمی‌شود، زیرا خود را به سرچشمه قدرت متّصل می‌بیند.
«انابت»، به معنای رجوع است. رویکرد اهل ایمان، به خداست و از علل و اسباب گوناگون، روی برمی‌گردانند و تنها به خداوند توجّه می‌کنند. معنای لغوی انابت، رجوع مکرر و پی در پی است و انابت به درگاه خدا، یعنی توبه و خالص‌سازی عمل.(1) «مصیر»، به معنای سرانجام و نهایت و فرجام است. همه چیز از خداست و به سوی او باز می‌گردد. انسان‌ها هم در قیامت، به سوی پروردگار رجوع می‌کنند و سرنوشت بندگان، به دست خدای متعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *