خانه / دعا / دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر

دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر

دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر

اگر کشاورز و مشغول زراعت هستید و می خواهید از آفات کشاورزی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب از هاروس دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر را بخوانید.

دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر
دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر

دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر,دعای آفت کشاورزی,دعا برای آفت کشاورزی,,دعای دفع ضرر مالی,دعا برای دفع ضرر مالی,دعا برای رفع ضرر مالی,دعای دفع ضرر و زیان مالی,دعای دفع ضرر,دعای دفع ضرر غذا,دعای دفع ضرر دشمن,دعای دفع ضرر جن,دعاي دفع ضرر جن و انس,دعای دفع ضرر سریع التاثیر

دعای رهایی از آفات کشاورزی تجربه شده سریع الاثر

در کتاب عدة الداعی آمده است که برای حفظ محصول کشاورزی از جانوران انگل، ذکر زیر را در چهار ورق می نویسیم و چهار سوی زمین کشاورزی در چیزی که محفوظ بماند، جای می دهیم:
أیها الدود، أیها الدواب و الهوام و الحیوانات، أخرجوا من هذه الارض و الزرع الی الخراب کما خرج ابن متی من بطن الحوت فان لم تخرجوا أرسلت علیکم شواظا من نار و نحاس فلا تنتصران ألم تر الی الذین خرجوا من دیارهم و هم الوف حذر الموت فقال لهم موتوا فماتوا اخرجوا منها فانک رحیم فخرج منها خائفا یترقب سبحان الذی أسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الأقصی کأنهم یوم یرونها لم یلبثوا الا عشیة أو ضحیها فأخرجنهاهم من جنات و عیون و زروع و مقام کریم و نعمة کانوا فیها فاکهین فما بکت علیهم السماء و الأرض و ما کانوا منظرین أخرج منها فما یکون لک أن تتکبر فیها فاخرج انک من الصاغرین اخرج منها مذؤما مدحورا فلنأتینهم بجنود لا قبل لهم و لنخرجنهم منها أذلة و هم صاغرون. (208)

بیشتر بخوانید  دعای حجاب از امام صادق(ع) برای ایمن ماندن در برابر مکر انسان ها

دعای دفع خطرات

شاید هم ما به تجربه دریافته باشیم که نیرویی در چشمان برخی مردم است که گاه موجب زیان و آسیب دیگران می شود. برخی مفسران قرآن کریم نیز گفته اند که آیه مشهور و ان یکاد بر وجود چنین نیرویی صحه گذارده است. اینک چند ذکر و دعا را که می توانند تأثیر زیانبار شور چشمی را دفع کنند، مذکور می آوریم:
در روایتی آمده است که قرائت آیه و ان یکاد بسیار مفید است. در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام آمده است که هرگاه می ترسید چشم شما در چیزی یا کسی اثر کند، و یا از چشم زخم دیگران می ترسید، سه بار بگویید: ما شاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم. در روایتی دیگر آمده است که هرگاه آراسته و نیکو از خانه بیرون می روید، سوره ناس را قرائت کنید تا آزاری به شما نرسد. نیز روایت است که برای دفع آسیب شورچشمان دست ها را رو به روی صورت بلند کنید و سوره حمد و توحید و ناس را قرائت کنید و آن گاه دست بر پیشانی بکشید.
ذکری دیگر نقل کرده اند برای دفع چشم زخم از حیوان و چیزی و یا وسیله ای که مورد علاقه انسان است و ذکر از امام علی علیه السلام است:
بسم الله الرحمن الرحیم عبس عابس و شهاب قابس و حجر یابس رددت عین العاین علیه من رأسه الی قدمیه أخذ عیناه قابض بکلاه و علی جاره و أقاربه جلده دقیق و دمه رقیق و باب المکروه و تلیق فارجع البصر، هل تری من فطور ثم ارجع البصر کرتین ینقلب الیک البصر خاسئا و هو حسیر.(209)

بیشتر بخوانید  دعا برای عزیز شدن و جلب محبت اطرافیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.