خانه / دعا / دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات

دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات

دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات

در این مطلب از هاروس قصد داریم به شما عزیزان گره گشای تجربه شده ای شرح دهیم که باعث می شود از سختی ها، مشکلات و بلا ها در امان بمانید و اگر درگیر مشکلات هستید این دعا نتیجه می دهد.

دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات
دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات

دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات,دعای گزند حشرات,دعای دوری از گزند حشرات,دعا از گزند حشرات,دعای دفع گزندگان,دعای دفع حشرات گزنده,دعا برای دفع حشرات گزنده مجرب

دعای رهایی از گزند دشمن و دفع خطرات

برای دفع خطر گزندگان نیز دعا و آداب بسیاری روایت شده است که چند نمونه مؤثر را مذکور می آوریم:
در روایت است که هر کس، آیة الکرسی را هنگام خواب قرائت کند، هیچ گزنده زهرناکی آسیبی به او نمی رساند. (193)
در حدیث آمده است که برای دفع خطر عقرب بگویید:
سلام علی محمد و آل محمد و علی نوح فی العالمین. (194)
همچنین آمده است که بگویید:
سلام علی نوح فی العالمین انا کذلک نجزی المحسنین. (195)
د غم، اندوه و ترس
کم نیستند کسانی که در این روزگار آشفته بی سامان، دچار بیماری های روانی و ناراحتی های درونی شده اند. هر چند امروزه وسایل رفاه و آسایش، بیش تر از هر عصری برای انسان فراهم است، اندوه و ترس و افسردگی گویی بیماری همه گیر شده است. آمار جنایت، خودکشی، اعتیاد، دزدی، زورگویی و مانند آن هر روز بالا می رود و در این میان آن دسته از کشورهایی که مدعی تمدن و صنعت و روشنفکری اند، از دیگر کشورها بحرانی ترند و این نشان می دهد که آرامش و آسایش جان آدمی نه در پیشرفت مادی است، بلکه در چیزی دیگر است که آن را گم کرده اند. قرآن کریم، این گمشده را یاد خدا می داند و با تأکید می فرماید: بی گمان، دل ها تنها با یاد خدا آرام می گیرند. یاد خدا هر گونه اندوه و ترس و اضطراب را از میان می برد و جسم و جان آدمی را به آرامش می رساند.
باری، آنچه در زیر می آید راه ها، دعاها و ذکرهایی است که بزرگان معصوم علیهم السلام به پیروان خویش عطا کرده اند تا در رویارویی با ترس و اندوه و غم و هراس بدان ها دست آویزند و یاد خدا را در دل خود زنده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *