خانه / دعای رزق و روزی / دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد

دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد

اگر می خواهید هر روز که از خواب بیدار می شوید تا شب به نعمات زیادی دست یافته و اگر درگیر مشکلات مالی هستید حتما در ادامه این مطلب از سایت هاروس دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد را بخوانید.

دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد
دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد

دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد,دعا رزق روزی برای مغازه,دعای رزق و روزی برای مغازه,دعای رسیدن روزی از غیب,دعا برای روزی از غیب,دعای رزق و روزی از غیب,دعا برای رسیدن روزی از غیب,دعا جهت رسیدن روزی از غیب

دعای طلب نعمات فراوان و کسب روزی زیاد

رَبِّ بِما أنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أکُونَ ظَهیرًا لِلْمُجْرِمینَ (قصص: 17)
پروردگارا! به پاس نعمتی که بر من عطا کرده‌ای، هرگز پشتیبان خطاکاران نخواهم بود.
در این آیه، گرچه خواسته و طلبی وجود ندارد، ولی چون گفت‌وگو و تعهّد یک بنده صالح با خداوند است و با کلمه «ربِّ» آغاز شده، در ردیف دعاهای قرآنی آمده است.
این سخن، از زبان حضرت موسی (ع) است. او از عنایات خاص الهی برخوردار بود. او با تدبیر الهی، به دربار فرعون راه یافت و همان‌جا رشد یافت و جوانی رشید شد.
روزی حضرت موسی (ع) شاهد درگیری یک فردی از بنی‌اسراییل با یک فرد وابسته به فرعون شد. پس در آن صحنه دخالت و از آن مظلوم طرف‌داری کرد و چون تحت تعقیب قرار گرفت، فرار کرد و سر چاه مدین رفت و با دختران شعیب (ع) روبه‌رو شد و در نهایت، پیش شعیب رفت و داماد او گشت.(1) او در همه این مراحل، از لطف و نعمت خداوند برخوردار بود.
بدین ترتیب، حضرت موسی (ع) به سبب نعمت‌های الهی که خداوند به او ارزانی داشت، متعهد شد که هرگز از ظالمان و مجرمان پشتیبانی نکند.
در این آیه چند نکته وجود دارد:
1. ضرورت نعمت‌شناسی و شکرگزاری نعمت؛ بی‌توجهی به نعمت‌های الهی، نوعی بی‌معرفتی نسبت به خدای مهربان است. ما غرق در نعمت‌های اوییم، که حتی قدرت شمارش آنها را هم نداریم، تا چه رسد به اینکه شکر آنها را به جا آوریم.
2. بهره‌گیری صحیح از نعمت‌ها؛ استفاده از نعمت الهی، در مسیری که خلاف فرمان و رضای خداوند است، بزرگ‌ترین ناسپاسی است. شکر شایسته نعمت آن است که آن را در راه خداپسندانه و صحیح مصرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *