خانه / دعای بخشش گناهان / دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش

دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش

امروز می خواهیم به شما عزیزان دعایی اسلامی بیاموزیم که باعث می شود در صورتی که درگیر گناه شده اید و عذاب وجدان دارید از این وضعیت رها شوید، پس متن کامل دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش را حالا بخوانید.

دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش
دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش

دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش,دعای توبه,دعای توبه در اسلام چیست,دعای توبه از گناهان کبیره,دعای توبه خود ارضايي,دعای توبه مسیحی,دعای توبه مسیحیان,دعای توبه از گناهان,دعای توبه صوتی,دعای توبه از گناهان کبیره صوتی,دعای توبه از گناهان کبیره اهل سنت

دعای مجرب توبه برای بخشش گناه و آمرزش

رَبَّنا وَسِعْتَ کُلَّ شَی‌ءٍ رَحْمَةً وَ عِلْماً فَاغْفِرْ لِلَّذینَ تابُوا وَ اتَّبَعُوا سَبیلَکَ وَ قِهِمْ عَذابَ الْجَحیمِ (غافر: 7)
پروردگارا! با رحمت و دانش خویش بر همه چیز احاطه داری. پس کسانی را که توبه کرده و راه تو را پیروی کردند بیامرز و آنان را از عذاب دوزخ نگه دار.
غرق گنه، ناامید مشو ز دربار ما که عفو کردن بود در همه دم کار ما
بنده شرمنده تو، خالق بخشنده من بیا بهشتت دهم، مرو تو در نار ما
توبه شکستی بیا، هر آنچه هستی بیا امیدواری بجوی، ز نام غفّار ما
(1)این دعا از زبان «حاملان عرش» است؛ کسانی که عرش را با آن عظمت الهی که دارد، در ملکوت اعلا

1- تابع. بر دوش می‌کشند؛ فرشتگان مقرّب پروردگار که مأموران ویژه خدا در نظام هستی‌اند و پیوسته به تسبیح و ثنا و ستایش حق مشغول‌اند و در حق مؤمنان، دعا و استغفار می‌کنند. در این آیه، که از زبان آنهاست، برای اهل توبه و پیروان راه خدا، طلب آمرزش و نجات از عذاب جهنّم شده است.

بیشتر بخوانید  دعای مجرب آمرزش پدر و مادر و اموات و بخشش گناهان سریع الاثر

پیش از این خواسته، دو صفت برای خداوند آمده است:
1. وسعتِ رحمت الهی؛ که همه کائنات را فراگرفته است، شبیه آیه دیگری که می‌فرماید: وَ رَحْمَتی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ‌ءٍ (اعراف: 156).
2. علم گسترده و بی‌نهایت خداوند؛ که شامل هر چیزی است و شبیه آیه دیگری که می‌فرماید: وَسِعَ کُلَّ شَی‌ءٍ عِلْماً (طه: 98).
فرشتگان حاملان عرش، بیش از دیگران به جبروت و قدرت مطلقه پروردگار و علم و رحمت واسعه او آگاه‌اند. از این‌رو، پس از ستایش خداوند به این دو صفت (وسعت رحمت و علم)، از آستان او می‌خواهند که اهل توبه و اهل تقوا را مشمول آمرزش خویش قرار دهد.
توبه، راهی برای بیرون رفتن از بیراهه عصیان و
پنجره‌ای گشوده به وادی رحمت پروردگار است. اساس آن هم پشیمانی از گناه و تصمیم بر ترک آن و جبران گذشته و پیش گرفتن راه تازه و رو به خداست. ازاین‌رو، در این آیه، پس از «توبه»، بی‌درنگ موضوع «پیروی از راه خدا» مطرح است که گویا، بدون حرکت در این مسیر نورانی، توبه محقّق نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.