خانه / دعا / دعا به هنگام غذا خوردن برای عاقبت بخیری

دعا به هنگام غذا خوردن برای عاقبت بخیری

امروز و در این مطلب و یکی دیگر از پست ها و مطالب سایت هاروس، قصد داریم به شما عزیزان رهگشای مجربی شرح می دهیم که البته دعا به هنگام غذا خوردن برای عاقبت بخیری ان شاء الله شما را به خواسته تان برساند.

دعا به هنگام غدعا به هنگام غذا خوردن برای عاقبت بخیریذا خوردن برای عاقبت بخیری
دعا به هنگام غذا خوردن برای عاقبت بخیری

دعای غذا خوردن,دعای غذا خوردن کودک,دعاي بعد از غذا خوردن,دعا غذا خوردن,دعای هنگام غذا خوردن,دعای بعد غذا خوردن,دعای شروع غذا خوردن,دعای قبل غذا خوردن,دعای ختم غذا خوردن,دعای پایان غذا خوردن,دعا برای غذا خوردن کودک

دعا به هنگام غذا خوردن برای عاقبت بخیری

در روایتی دیگر از امام صادق آمده است: خوردن و نوشیدن را با یاد و نام خدا آغاز کن و بعد از پایانش بگو: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی یُطْعِمُ وَ لا یُطْعَمُ» ستایش پروردگاری را سزاست که غذا را در اختیار بندگانش قرار داد، اما هیچ کس به او طعامی تقدیم نخواهد کرد.بهترین دعا هنگام غذا خوردن چیست؟

و نیز حضرتشان می‌فرماید: هنگامی که سفره را در برابر امام سجاد(ع) می‌نهادند می‌گفت:« اللَّهُمَّ هَذَا مِنْ مَنِّکَ وَ فَضْلِکَ وَ عَطَایَاکَ فَبَارِکْ لَنَا فِیهِ وَ سَوِّغْنَاهُ وَ ارْزُقْنَا خَلَفاً إِذَا أَکَلْنَاهُ وَ رُبَّ مُحْتَاجٍ إِلَیْهِ رَزَقْتَ وَ أَحْسَنْت‏ اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا لَکَ مِنَ الشَّاکِرِینَ» بار خدایا این از منت و فضل و بخشش توست! آن‌را برای ما پربرکت و گوارا کن و عوضش را به ما ده و چه بسا نیازمندانی که به آنان روزی دادی و احسان کردی. بار خدایا! ما را از شکرگزاران قرار ده! و هنگامی که سفره را برمی‌داشتند می‌فرمود:« الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی حَمَلَنَا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقَنَا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَ فَضَّلَنَا عَلَى کَثِیرٍ مِنْ خَلْقِهِ (أَوْ مِمَّنْ خَلَقَ) تَفْضِیلًا» سپاس خدایی را سزاست که ما را در بیابان و دریا گردش داد و از پاکیزه‏‌ها به ما روزى داد و بر بسیارى از آفریدگانش(یا آنچه آفریده) برترى داد.بهترین دعا هنگام غذا خوردن چیست؟

بیشتر بخوانید  دعایی مجرب برای تسخیر قلب معشوق و محفوظ ماندن از حیله

امام صادق(ع) از امام علی(ع) نقل می‌کند؛ هنگام خوردن غذا تا می‌توانید خدا را یاد کنید و صدای ناهنجار درنیاورید؛ چرا که طعام، نعمت خدا و بخشی از روزی او است که شکر و سپاسش بر شما واجب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.