خانه / دعا / دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب

دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب

دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب

به شما عزیزان در ادامه این مطلب از سایت هاروس پیشنهاد می کنیم که باعث می شود اگر درگیر بیماری ها و امراض سخت هستید نجات پیدا کرده و ان شاء الله که سلامت بدست آورید.

دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب
دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب

دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب,دعا جهت رفع بیماری چشم,دعا برای درمان بیماریهای سخت,دعا برای درمان بیماریها,دعاي رفع بيماري,دعاي رفع بيماري كودك,دعا رفع بيماري,دعا براي درمان بيماري,دعای درمان بیماری روحی,دعا برای درمان بیماران

دعا ها و اذکار برای شفای بیماری و سلامتی مجرب

در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که مردی از انصار چند روزی به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم نرسید. چون حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم مرد را دید، فرمود: کجایی؟!چند روز نبودی! مرد گفت: از فقر و بیماری به سختی افتاده ام و برای همین چند روز نتوانستم به حضور برسم. حضرت فرمود: آیا دعایی می خواهی که از فقر و بیماری تو را نجات دهد؟ گفت: آری، یا رسول الله. آن گاه حضرت ذکر زیر را به او آموخت:
لا حول و لا قوة الا بالله، توکلت علی الحی الذی لا یموت و الحمدلله الذی لم یتخذ ولدا و لم یکن له شریک فی الملک و لم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیرا. (235)
در روایت است که روزی حضرت امیر علیه السلام بیمار بود. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به دیدارش رفت و فرمود بگو:
أللهم انی أسألک تعجیل عافیتک و صبرا علی بلیتک و خروجا الی رحمتک. (236)
در روایتی دیگر آمده است که وقتی جایی از بدنت درد می کند، دست بر آن بگذار و بگو:
أللهم انی أسألک بحق القرآن العظیم الذی نزل به الروح الأمین و هو عندک فی ام الکتاب علی حیکم أن تشفینی بشفاءک و تداوینی بدواءک و تعافینی من بلاءک.
و آن گاه بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم صلوات می فرستی. (237)
ابوحمزه نقل کرده است که زانوانم درد می کرد و در ناراحتی بودم. به حضرت باقر علیه السلام شکایت کردم. فرمود: هرگاه نماز گزاردی، بگو:
یا أجود من أعطی و یا خیر من سئل و یا أرحم من استرحم ضعفی و قلة حیلتی و اعفنی من وجعی. (238)
ل – قرض و بدهی
برای این که از امداد الهی بهره مند شویم و اگر وامدار و بدهکاریم، از عهده پرداختش برآییم، راه های بسیاری هست. آنچه پیش از این برای برآورده شدن حاجت و دفع فقر ذکر کردیم، برای ادای قرض و بدهی نیز مؤثر است، ولی در میان روایات به برخی دستورها و سفارش ها بر می خوریم که ویژه ادای قرض و بدهی اند و اینک مهم ترین آن ها را به دست می دهیم.

بیشتر بخوانید  دعای سریع التاثیر و تضمینی درمان بیماری ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.