خانه / دسته‌بندی نشده / ثواب و فواید خواندن آیه الکرسی قبل از خواب

ثواب و فواید خواندن آیه الکرسی قبل از خواب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به ثواب و فواید خواندن آیه الکرسی قبل از خواب پرداخته ایم. برای دانستن خواص و آثار و‌ فواید آیه الکرسی مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

ثواب و فواید خواندن آیه الکرسی قبل از خواب ،فواید خواندن آیت الکرسی قبل از خواب – ثواب خواندن آیت الکرسی در خواب,آیت الکرسی,خواندن آیت الکرسی پیش از خواب,ثواب و فضیلت خواندن آیت الکرسی,آثار و برکات دعای آیت الکرسی

ثواب و فواید خواندن آیه الکرسی قبل از خواب 

همه ی سوره ها درقرآن کریم دارای نام مخصوصی هستند مانند:حمد،بقره،آل عمران و…اما غالبا آیات سوره های قرآن نام خاصی ندارند وتهنها برخی آیه ها به لحاظ نوعی ویژگی ،دارای نام مخصوصی هستند مانند:آیه ی نور،آیه ی دین،آیه ی ملک….وازآن جمله،آیه ۲۵۵ سوره ی بقره است که با عنوان آیت الکرسی خوانده می شود.آیت الکرسی نام یک آیه است که با« الله لا اله الا هو»آغاز می شود وبا «هو العلی العظیم»پایان می یابد ودوآیه بعد از آن جزء آیت الکرسی نمی باشد

هر چند دربرخی موارد به خواندن آن ها نیز تاکید شده است.در رئایت آمده است که آیت الکرسی پنجاه کلمه دارد ودر هرکلمه پنجاه برکت است وآیع ی یاد شده تا «هو العلی العظیم»پنجاه کلمه می باشد.بنابرآین آیت الکرسی تنها یک آیه است ودر بین آیات ،دارای نام مخصوص به خود می باشد.

آیه الکرسی یکی از بزرگترین و با فضیلت ترین آیات قرآن کریم است. در روایات، برای تلاوت آیه الکرسى، فضایل و برکات بسیار و نتایج مادی و معنوی فراوانی برشمرده شده است. برخی آیات نام خاصی دارند که آن نام، از متن آیه گرفته شده است. مانند کرسی که در آیه ذیل قرار دارد و این آیه، آیه‎الکرسی نامگذاری شده است. در این مطلب برخی از خواص و نتایج تلاوت این آیه را از این روایات ذکر می‎نماییم.

«اللهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الأَرْضِ مَن ذَاالَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ.»(بقره/۲۵۵)

خداست که معبودى جز او نیست زنده و برپا دارنده است. نه خوابى سبک او را فرو مى‏گیرد و نه خوابى سنگین. آنچه در آسمان‎ها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‏داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‏یابند. کرسىِ او آسمان‎ها و زمین را در برگرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاىِ بزرگ .

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *