خانه / بخت گشایی / دعایی از امام زمان(عج) برای بخت گشایی و ازدواج جوانان

دعایی از امام زمان(عج) برای بخت گشایی و ازدواج جوانان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از امام زمان(عج) برای بخت گشایی و ازدواج جوانان پرداخته ایم. برای ازدواج و گشایش بخت دختران و پسران جوان دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از امام زمان(عج) برای بخت گشایی و ازدواج جوانان,دعای امام زمان برای بخت گشایی,دعای گشایش بخت امام زمان,دعای باز شدن بخت از امام زمان,دعای ازدواج و بخت گشایی از امام زمان,زیارت آل یاسین برای بخت گشایی

زیارت آل یاسین یکی از زیارت نامه های مشهور امام زمان(عج) است و برای گشایش در کارها و بخت گشایی بسیار نافع است.

این زیارت با 23 کلمه « سلام » آغاز می شود که سلام اول به آل یس (عترت پاک پیامبر صلی الله علیه و آله) و سلام های بعدی برای هر یک از عنوان های خاص حضرت مهدی (عج) می باشد.

سپس زیارت با اظهار و اقرار به معارف اعتقادی صحیح و گواه گرفتن امام عصر به آنها، و تکرار پیمان و وفاداری نسبت به پیشوایان برگزیده دین، به پایان می رسد.

این زیارت نامه با اشاره بر بخش مهمی از اعتقادات اسلامی و شیعه مانند توحید، نبوت پیامبر اکرم(ص)، امامت هر یک از ائمه اطهار (ع)، حقانیت رجعت، قیامت ، مرگ، نکیر و منکر،مرگ ، پل صراط، بهشت، جهنم و ایمان به آنها برای فرد زائر اهمیت بسیاری دارد.

زیارت آل یاسین از نظر اعتبار و وثوق دعای بسیار معتبری است و حتی در مکاتبات یکی از ناقلان متن این زیارت به نام ابو جعفر محمد بن عبدالله حمیری قمی که در روز های پایانی غیبت صغری زندگی می کرده است با امام زمان ذکر شده است.

محتوای زیارت آل یس

پس از 23 سلامی که بر عترت حضرت محمد(ص) و عناوین امام زمان (عج) فرستاده شده است ،دعاهایی در زیارتنامه آمده است که ترجمه آن بدین صورت می باشد :«خداوندا از تو می خواهم که بر محمد، پیامبر رحمتت، و پرتو نورت، درود فرستی، و دلم را به نور یقین و سینه ام را به نور ایمان و اندیشه ام را به نور نیت های خوب و نصیبم را به نور دانش و نیرویم را با نور کار (شایسته) و زبانم را به نور راستگویی آکنده سازی».

آن گاه با درود بر امام مهدی(عج) و دعا برای سلامتی آن حضرت، یاری خداوند به او و تعجیل در قیام ایشان، و پر شدن زمین از عدل و داد و نابودی کافران، منافقان و دشمنان دین به پایان می رسد.

در این زیارتنامه 12 بار کلمه «حق» و 12 مرتبه کلمه «حجت» ذکر شده است. زیارت آل یاسین در متون و کتاب های دینی ، حدیث و دعایی مهم ذکر شده است که برخی از علما ، آن را از بهترین زیارت های امام زمان(عج) می دانند که در هر زمانی می توان آن را قرائت کرد.

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *