خانه / دسته‌بندی نشده / آثار ذکر الله الصمد جهت مهر و محبت و طلب حاجت و رزق و روزی

آثار ذکر الله الصمد جهت مهر و محبت و طلب حاجت و رزق و روزی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آثار ذکر الله الصمد جهت مهر و محبت و طلب حاجت و رزق و روزی پرداخته ایم. برای حاجت روایی و افزایش برکت و‌ رزق و ایجاد محبت دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آثار ذکر الله الصمد جهت مهر و محبت و طلب حاجت و رزق و روزی,خواص ذکر الله الصمد برای رزق و ثروت و مهر و محبت و رسیدن به حاجت,ذکر الصمد,ذکر الصمد برای رزق و روزی,خواص و فضیلت ذکر الصمد,آثار و برکات ذکر الصمد,ذکر الصمد برای حاجت روایی,ذکر الله الصمد برای ثروت,همراه داشتن ذکر الله الصمد,متن کامل ذکر الله الصمد,خواص ذکر الله الصمد چیه

آثار ذکر الله الصمد جهت مهر و محبت و طلب حاجت و رزق و روزی 

الصمد را به سه معنی می‌توان به حق ‌تعالی نسبت داد:

اول؛ سید مطاع و بزرگ. دوم؛ پناه دهنده از بلیات و آفات. سوم؛ ذاتی که از صفات ممکنات و مخلوقات، مثل جسمیت و جوهریت و احتیاج به مکان و زمان و غیر اینها از خواص اجسام، منزه و مبرا است.

علامه مجلسی(ره) از حضرت باقر(ع) روایت می‌کند که فرمود:

«الصمد» قائم به نفس و غنی از غیر است و بعضی گفته‌اند: الصمد یعنی بالاتر و برتر از این است که تغییر و تبدیل پیدا کند یا آنکه در معرض فساد و فنا واقع شود.» و از حضرت زین‌العابدین(ع) از معنای «الصمد» سؤال کردند، فرمود: «الصمد» کسی است که شریکی برای او نیست و خسته نمی‌کند او را حفظ چیزی غایب و دور نیست از او چیزی.»

و از صادق آل محمد(ص) چنین روایت می‌کنند که فرمود:

«جماعتی از فلسطین آمدند خدمت پدرم و مسائلی را سؤال کردند. آن حضرت جواب داد. پس از معانی الصمد سؤال کردند، پدرم فرمود: الصمد پنج حرف است: الف دلیل بر انیّت و حقیقت او است؛ چنانچه فرموده: شهد الله انه لا اله الا هو؛ (یعنی؛ شهادت می‌دهد خدا به اینکه نیست الهی مگر او) و اشاره به این است که او غایب از حواس است؛ و لام دال بر الهیت او است و اینکه الف و لام در هم ادغام می‌شوند و در کلام ظاهر نمی‌شود و به گوش شنیده نمی‌شوند، بلکه فقط نوشته می‌شوند، دلیل بر این است که الهیت او از جهت لطافت، مخفی است و نمی‌توان آن را با حواس، درک کرد و به زبان نمی‌توان وی را وصف نمود و به گوش نیز نمی‌توان اوصاف او را شنید. زیرا که اله، آن کسی است که خلق متحیرند در حقیقت و کیفیت وجود او و از ادراک او به حس یا به وهم عاجزند، به علت آنکه او مبدع اوهام و خالق حواس است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *