خانه / دسته‌بندی نشده / آثار و برکات و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه

آثار و برکات و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آثار و برکات و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه پرداخته ایم. برای دانستن خواص و فوائد و برگات اذکار تسبیحات اربعه مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آثار و برکات و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه ,خواص و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه (سبحان الله الحمد الله و لا اله الاّ الله و الله اکبر),فضیلت گفتن زیاد ذکر تسبیحات اربعه,خواص مداومت در ذکر تسبیحات اربعه,تسبیحات اربعه چیست,تعداد تسبیحات اربعه حضرت زهرا,پاداش فراوان گفتن ذکر تسبیحات اربعه,ذکر سبحان الله و الحمد الله

آثار و برکات و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه 

۱ـ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:

پنج چیز است که چقدر در میزان سنگین اند؛ گفتن سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و اللّه اکبر و فرزند شایسته ای است که از مسلمانی بمیرد و او در مرگ آن فرزند دامن صبر از دست ندهد و به حساب خداوند منظور بدارد.

۲ـ امام صادق علیه السّلام فرمودند:

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: ذکر «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و الله اکبر» را زیاد بگوئید. چون در قیامت این اذکار با گروهی از فرشتگان و محافظ از پیش رو و پشت سر خواهند آمد. و این اذکار باقیات الصالحات می باشند.

۳- ابوالجارود از امام باقر (ع) نقل کرده است که پیامبر خدا (ص) فرمود:

هر کس «سبحان الله» بگوید خداوند برای او در بهشتدرختی می کارد، و هر کس «الحمد لله» بگوید خدا برای او نیز در بهشت درختی خواهد کاشت، و هر کس «لا اله الا الله» بگوید خداوند برای او هم در بهشت درختی می نشاند، و هر کس «الله اکبر» بگوید خدا در برابر آن برای او نیز درختی می کارد. پس مردی از قریش گفت:ای رسول خدا، درختان ما در بهشت فراوان است! فرمود:آری، ولی بترسید از اینکه آتشی بفرستید و آنها را بسوزانید، و این همان سخن خداوند است که می فرماید:ای کسانی که ایمان آورده اید، خدا را اطاعت کنید و از پیامبرش فرمان برید و اعمال خود را تباه نکنید (محمد/ ۳۳)».

۴- از ابوبصیر از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود:

روزی رسول خدا (ص) به یارانش فرمود:ببینید، اگر تمام لباسها و ظروف خود را جمع کنید و آنها را روی هم بگذارید آیا به آسمان می رسد؟ گفتند:نه ای پیامبر خدا. فرمود:آیا شما را به چیزی که ریشه اش در زمین و شاخه هایش در آسمان است راهنمایی نکنم؟ گفتند:چرا، ای پیامبر خدا. فرمود:آن این است که هر یک از شما پس از خواندن نماز واجب، سی مرتبه بگوید:«سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر» که ریشه این اذکار در زمین و شاخه هایش در آسمان است. این ذکرها جلوی ویرانی، آتش سوزی، غرق شدن، افتادن در چاه، طعمه درندگان شدن، مردن بد و بلاهایی را که در آن روز بر انسان فرود می آید می گیرد، و این اذکار باقی خواهند ماند»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *