خانه / دسته‌بندی نشده / آثار و خواص و معنی و مفهوم‌ اسم و ذکر یا فتاح

آثار و خواص و معنی و مفهوم‌ اسم و ذکر یا فتاح

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آثار و خواص و معنی و مفهوم‌ اسم و ذکر یا فتاح پرداخته ایم. برای دانستن معنی و مفهوم و آثار و خواس ذکر یافتاح مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آثار و خواص و معنی و مفهوم‌ اسم و ذکر یا فتاح,معنی و مفهوم ذکر یا فتاح + خواص و فضیلت گفتن ذکر یا فتاح,آثار و برکات ذکر یا فتاح,خواص ذکر یا فتاح برای گشایش کار,ذکر یا فتاح برای گشایش در مشکلات,ذکر یا فتاح برای کارگشایی,ذکر یا فتاح برای نجات و خلاصی از مشکلات,مداومت در گفتن ذکر یا فتاح

آثار و خواص و معنی و مفهوم‌ اسم و ذکر یا فتاح 

در بعضی از روایات روی ذکر “یا فتاح” برای حل مشکلات تکیه شده است، چرا که این اسم بزرگ الهی که به صورت صیغه مبالغه از “فتح” آمده بیانگر قدرت پروردگار بر گشودن هر مشکل و از میان بردن هر اندوه و غم، و فراهم ساختن اسباب هر فتح و پیروزی است، در واقع هیچ کس جز او “فتاح” نیست، و “مفتاح” و کلید همه درهای بسته در دست قدرت اوست.

قُلْ لا تُسْئَلُونَ عَمَّا أَجْرَمْنا وَ لا نُسْئَلُ عَمَّا تَعْمَلُونَ (سبا ۲۵) قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنا رَبُّنا ثُمَّ یَفْتَحُ بَیْنَنا بِالْحَقِّ وَ هُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ (سبا ۲۶)

بگو: (شما) از آن چه ما مرتکب شده‏ایم باز خواست نخواهید شد، و ما(نیز) از آن چه شما انجام می‏دهید باز خواست نخواهیم شد. بگو: پروردگار ما، ما و شما را (در قیامت) گرد می‏آورد، سپس بین ما و شما به حقّ داوری خواهد کرد و اوست داور دانا.نکته جالب در این آیه این است که اینجا پیامبر (صلی الله علیه وآله) مامور است در مورد خودش تعبیر به “جرم” کند، و در مورد مخالفان تعبیر به کارهایی که انجام می‏دهند! و به این ترتیب این حقیقت را روشن سازد که هر کس باید پاسخگوی اعمال و کردار خویش‏ باشد، چرا که نتایج اعمال هر انسانی چه زشت و چه زیبا به خود او می‏رسد و طرز فکر توجیه گر دیگری که قرآن به دفع و بطلان آن می‏پردازد، این است که انسان می‏تواند عمل خود را به گردن دیگری نهد

هر که ۱۸ شبانه روز روزی ۸۷۹۳ بار اسم مبارک «یا فتاح» را بخواند  که سه عدد تکسیر است او را فتحی واقع شود که هرگز قبض و بسط نبیند و در باطن او را از عالم غیب فتوح منواتر رسد و چنان صفای باطنی یابد  که مطلق روی از دنیا بتابد اما باید که قرائت این اسم باز نماند و بعد از این ۱۸ روز، هر روز ۵۰۰ مرتبه کمتر نگوید.

فضیلت این ذکر مجرب

گشایش در امور
رفع سختی و پریشانی
گشایش بخت
دودن زنگ غفلت
موفقیت در کار
صفای باطن
جهت فتح و نصرت
نورانیت دل
بهره مندی از علم

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *