خانه / دسته‌بندی نشده / آثار و فضیلت دعای صحیفه سید بن طاووس با متن

آثار و فضیلت دعای صحیفه سید بن طاووس با متن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آثار و فضیلت دعای صحیفه سید بن طاووس با متن پرداخته ایم. برای دانستن خواص و آثار دعای صحیفه مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آثار و فضیلت دعای صحیفه سید بن طاووس با متن,دعای صحیفه از سید بن طاووس,فواید خواندن دعای صحیفه سید بن طاووس,دعای صحیفه برای حاجت گرفتن,دعای صحیفه برای گشایش کار,دعای صحیفه برای بخت گشایی,دعای صحیفه برای رزق و روزی,دعای صحیفه از پیامبر اکرم

آثار و فضیلت دعای صحیفه سید بن طاووس با متن

دعاء الصحیفه سید بن طاووس :

در کتاب شریف و با برکت مهج الدعوات مرحوم سید بن طاووس رحمه اللّه دعاى شریفى با برکات بسیار و آثار فوق العاده از مولى الموالى امیرالمؤ منین صلوات اللّه و سلام علیه و آله نقل نموده که سزاوار است شیعیان آن حضرت از آن غافل نباشند و در مشکلات دنیا و آخرت و مسائل فردى و اجتماعى از آن بهره گرفته به نتیجه مطلوبشان برسند و از خیر این جهان و آن جهان بهره مند گردند.

خواص و فضیلت خواندن دعای صحیفه سید بن طاووس (ع) :

مرحوم سید رحمه اللّه علیه روایت نموده از حضرت على علیه السلام که ایشان از حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله نقل نمودند که حضرت رسالت صلى الله علیه و آله فرمودند:

جبرئیل نزدم آمد در حالى که در پشت مقام ابراهیم علیه السلام مشغول نماز بودم پس از اتمام نماز از خداوند متعال تقاضاى مغفرت براى امت خود نمودم . جبرئیل گفت : یا رسول اللّه صلى الله علیه و آله ! بسیار به امت خود علاقمند مى باشى و مى ترسى از خطاهایشان . خداوند به بندگانش رحیم است . حضرت مى فرماید آرى اى برادر جبرئیل ! تو نیز مورد علاقه من و امت من مى باشى .

اکنون دعایى را بیاموز که امت من بعد از من با قرائت آن و نائل شدنشان به مقاصد خود مرا یاد نمایند.

جبرئیل عرضه مى دارد: یا رسول اللّه صلى الله علیه و آله توصیه مى کنم که امر فرمایى امت خود را هر ماه سه روز ایام البیض را که سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماه است روزه را فراموش ننمایند و نیز امر فرمایى آنها را تا خداوند متعال را به این دعاى شریف بخوانند و این دعایى است که حاملان عرش به برکت این دعا عرش الهى را حمل مى کنند و من به برکت آن از آسمانها به زمین فرود مى آیم و از زمین به آسمان صعود مى نمایم ، و این دعا را به دربهاى بهشت و جاى جاى بهشت مرقوم و نوشته شده است

با این دعا دربهاى بهشت گشوده مى شود و به برکت این دعا خلق خداوند در روز قیامت محشور مى شوند به امر الهى . و هر یک از امت شما این دعا را قرائت کند خداوند عذاب قبر را از او برداشته و به برکت آن از بدى بزرگ قیامت .

و از آفات دنیا در امن قرار خواهد گرفت و از عذاب آتش جهنم نجات خواهد یافت .

رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: از جبرئیل سوال نمودم که ثواب این دعا را بیان دارد.

او چنین گفت : یا رسول اللّه صلى الله علیه و آله سوال نمودى از چیزى که قدرت توصیف آن را ندارم زیرا قدرت توصیف آن را ندارم زیرا قدر آن را خداوند متعال داند و بس .

و اگر تمام درختان قلم باشد و دریاها مرکب و جمیع خلائق نویسنده قادر نخواهند بود ثوابى که خداوند کریم به قرائت کننده این دعا عطا مى فرماید بنویسند. اینک مقدارى از آن بیان مى شود. چنانچه بنده اى اسیر و عبد دیگرى باشد به قصد آزادى خود این دعا را قرائت کند خداوند متعال او را از سختى عبودیت و اسارت بندگى خلاص خواهد نمود.

چنانچه مغموم و گرفتارى آن را بخواند خداوند هم و غم او را بر طرف مى گرداند.

و اگر حاجتى را انسان طالب باشد و براى رفع آن این دعا را بخواند خداوند متعال حاجت او را برآورده و نیازش را مرحمت مى فرماید چه آن حاجت دنیوى باشد و یا اخروى . مادى باشد یا معنوى ان شاء اللّه .

و او را از مرگ ناگهانى (سکته ) حفظ مى فرماید.

و از هراس قبر او را ایمن و حفظ سازد و از فقر در دنیا او را محفوظ نماید.

و به او قدرت و مقام شفاعت از دوستانش در روز قیامت عطا فرماید: در حالى که آن روز سخت و هولناک و پرهراس خندان باشد و به برکت این دعا به بهشت دارالسلام واردش نمایند و خداوند متعال او را در غرفه هاى آن مقام والا ساکن فرماید در حالى که ملبس به لباسهاى جنان باشد

چنانچه شخصى روزه بدارد و این دعا را بخواند خداوند ثوابى را که به جبرئیل علیه السلام و میکائیل علیه السلام و اسرافیل علیه السلام و عزرائیل علیه السلام و ابراهیم خلیل علیه السلام و عیسى علیه السلام و شما اى رسول گرامى صلى الله علیه و آله عطا فرموده به او عطا خواهد فرمود.

رسول اکرم صلى الله علیه و آله مى فرماید: در شگفت بودم که جبرئیل گفت : یا محمد صلى الله علیه و آله ! هر یک از امت شما در مدت عمرش یک بار این دعا را بخواند خداوند او را در روز قیامت در حالى محشور مى نماید که صورتش مانند ماه شب چهارده مى درخشد و مردم گمان مى کنند یکى از انبیاء است . پس جبرئیل ادامه داد و گفت : یا محمد صلى الله علیه و آله !

چنانچه شخصى پنج بار موفق شود به قرائت این دعا، من جبرئیل با اسبى از اسبهاى بهشتى در کنار قبر او در روز رستاخیز آماه خواهم بود که به مجرد زنده شدن و حشر او را بدون تامل در مواقف حساب و بدون توقف در هیچ مکانى به مقام عالى در دارالنعیم در جوار وجود نازنین شما اى محمد صلى الله علیه و آله فرمود آورم و ساکن نمایم و من جبرئیل ضامن هستم براى کسى که موفق به خواندن این دعا شود چه زن و چه مرد که خداوند او را عذاب نفرماید اگر چه گناهان او بیشتر از کف دریاها و افزون تر از قطرات باران و برگ درختان و عدد مردم اهل بهشت و جهنم باشد و هر کس موفق شود به خواندن این دعا شود ثواب حج واجب و عمره مقبوله بنویسند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *