خانه / دسته‌بندی نشده / آموزش نماز خواندن پیامبر اکرم (ص) بسیار مجرب

آموزش نماز خواندن پیامبر اکرم (ص) بسیار مجرب

در این مطال از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آموزش نماز خواندن پیامبر اکرم (ص) بسیار مجرب  پرداخته ایم. برای دانستن نحوه ی خواندن نماز پیامبر اکرم (ص) به صورت مرحله به مرحله مطلب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آموزش نماز خواندن پیامبر اکرم (ص) بسیار مجرب,آموزش نماز خواندن پیامبر خدا (ص) به صورت مرحله به مرحله,نماز پیامبر خدا (ص),پیامبر خدا چگونه نماز می خواندند,نحوه نماز خواندن پیامبر اکرم,قنوت پیامبر خدا در نماز

آموزش نماز خواندن پیامبر اکرم (ص) بسیار مجرب 

اول: رو کردن به سوی کعبه

۱- هنگامی که برای نماز برمی‌خیزی، هر جا که هستی و هر نمازی که می‌خواهی بخوانی ـ چه فرض و چه نفل ـ به سوی کعبه رو کن. رو کردن به قبله رکنی از ارکان نماز است که نماز جز با آن صحیح نیست.

۲- رو کردن به قبله در نماز خوف و نبرد شدید، ساقط می‌شود.

ـ همینطور از کسی که توانایی رو کردن به سوی قبله را ندارد؛ مانند بیمار، یا کسی که در کشتی یا اتوموبیل یا هواپیما است و ترس این را دارد که وقت نمازش بگذرد [و نمی‌تواند پیاده شود].

ـ همچنین از کسی که نماز نفل یا وتر می‌خواند و سوار بر وسیله‌ی نقلیه‌ی خود هست. برای وی مستحب است که اگر توانست هنگام تکبیره الاحرام رو به قبله کند، سپس به هر سو که می‌رود [حتی به غیر قبله] مسیرش را ادامه دهد و نمازش را به پایان برساند.

۳- برای کسی که کعبه را می‌بیند واجب است به سمت خود کعبه رو کند؛ اما برای کسی که کعبه را نمی‌بیند واجب است به سمت آن کند.

حکم نمازی که به اشتباه به سمت غیر قبله خوانده شده باشد:

۴- اگر به سبب ابری بودن هوا یا هر علت دیگر پس از دقت و بررسی و اجتهاد به سوی دیگری غیر از قبله نماز خواند، نمازش صحیح است و نیاز به دوباره خواندن آن دارد.

۵- و اگر در حال نماز، کسی که به او اعتماد دارد وی را به سوی قبله راهنمایی کرد باید [در حین نماز] به آن سو رو کند و نمازش صحیح است.

۶- واجب است که ایستاده نماز بخواند و این یکی از ارکان نماز است مگر:

برای کسی که نماز خوف می‌خواند یا در حال نبرد است که شایسته است سوار بر اسب نماز بخواند، و برای بیماری که نمی‌تواند بایستد جایز است که نشسته بخواند و اگر نتوانست بر پهلو خوابیده؛ اما برای کسی که نماز نفل می‌خواند جایز است که در حال سواری یا نشسته نماز بخواند و با اشاره‌ی سر به رکوع و سجده برود. همینطور بیمار، و برای سجده سرش را از پایین‌تر از رکوع بیاورد.

۷- برای کسی که نشسته نماز می‌خواند جایز نیست چیزی را در محل سجده‌ی خود بگذارد تا بلند شود و بر آن سجده کند؛ بلکه برای سجده سر خود را پایین‌تر از رکوع می‌آورد، مگر آنکه بتواند سر خود را به زمین برساند.

نماز در کشتی و هواپیما:

۸- نماز فرض در هواپیما و کشتی جایز است.

۹- شخص می‌تواند در صورت ترس از افتادن، نمازش را در کشتی یا هواپیما به صورت نشسته بخواند.

۱۰- همینطور می‌تواند در صورت سن بالا یا ضعف بدنی به چیزی مانند دیوار یا عصا تکیه کند.

جمع میان نشستن و ایستادن در نماز:

۱۱- شخص می‌تواند نماز شب (تهجد) را بدون داشتن عذر ایستاده یا نشسته بخواند یا اینکه یک نماز را هم ایستاده و هم نشسته بخواند؛ به این صورت که سوره‌ها را نشسته بخواند و پیش از رکوع بایستد و بقیه‌ی آیات را بخواند و به رکوع و سجده رود و همین کار را در دیگر رکعات تکرار کند.

۱۲- اگر نشسته نماز خواند می‌تواند چهار زانو یا هر طور که برایش راحت است بنشیند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *