خانه / تحصین برای دفع شر جن و شیطان / آیات قرآنی برای محفوظ ماندن از شر شیطان و دورشدن شیطان

آیات قرآنی برای محفوظ ماندن از شر شیطان و دورشدن شیطان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آیات قرآنی برای محفوظ ماندن از شر شیطان و دورشدن شیطان پرداخته ایم. برای حفظ از شر شیطان و جن و انس و دورسدن شیطان دعا و آیات مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آیات قرآنی برای محفوظ ماندن از شر شیطان و دورشدن شیطان,آیه مجرب برای حفظ از شر شیطان و دور کردن شیطان,آیه برای دفع شیطان,آیه برای نجات از شر شیطان,آیه مخصوص رهایی از شیطان,آیه برای دور کردن شیطان,آیه مخصوص راندن شیطان,آیه برای محفوظ ماندن از شر شیطان

آیات قرآنی برای محفوظ ماندن از شر شیطان و دورشدن شیطان

حضرت امیر المومنین علی (ع) فرمود :

کسی که شب تنها در بیابانی ابشد آیه سخره ( آیه ۵۴ سوره اعراف ) را بخواند فرشتگان او را محافظت و حراست نمایند و شیاطین از او دور شوند .

آیه ۵۴ سوره اعراف :

إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ

معنی آیه :

پروردگار شما آن خدایی است که آسمانها و زمین را در شش روز خلق کرد، آن گاه بر عرش (فرمانروایی) قرار گرفت، روز را به پرده شب (و به عکس) در پوشاند که با شتاب در پی آن پوید، و نیز خورشید و ماه و ستارگان را مسخّر فرمان خود آفرید. آگاه باشید که ملک آفرینش خاص خداست و حکم نافذ فرمان اوست، بس منزه و بلند مرتبه است خدای یکتا که پروردگار عالمیان است.

معنی کلمات آبه :

ایام: روزها. مفرد آن یوم است. یوم از طلوع فجر است تا غروب آفتاب. مدتى از زمان را نیز یوم گویند. مراد از آن ، معناى دوم است. در نهج البلاغه آمده: «الدهر یومان: یوم لک و یوم علیک».

استوى: استواء: برابرى. مثل «هَلْ یَسْتَوِی الْأَعْمى وَ الْبَصِیرُ». اگر با «على» باشد، به معنى استقرار و برقرار شدن است. مثل: «ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ» یعنى سپس در حکومت استقرار یافت؛ و اگر با «الى» باشد به معنى توجه است. مثل: «ثُمَّ اسْتَوى إِلَى السَّماءِ»: سپس به آسمان توجه کرد.

العرش: تخت حکومت. اصل آن به معنى بلندى است. مراد از «اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ»، در دست گرفتن حکومت است.

یغشى: غشى: پوشاندن و فرا گرفتن. اغشاء: پوشانیدن چیزى بر چیزى. «یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ»: یعنى خدا شب را بر روز مى پوشاند.

حثیثا: حثیث و حثوث: سریع، با شتاب. آن فقط یک بار در قرآن آمده است و در اصل به معنى وادار کردن و ترغیب است.

مسخرات: رام شدگان. تسخیر آنست که چیزى را براى غرض بخصوصى به طور قهر سوق دهى که عبارت اخراى رام کردن است. مسخر: رام شده. جمع آن مسخرات است.

الخلق: مراد از خلق در اینجا آفریدن و مراد از (الامر) اداره کردن و دستور حرکت است.

تبارک: برکت: فائده ثابت. «تَبارَکَ اللَّهُ»: خدا همیشه مفید است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *