خانه / دسته‌بندی نشده / اذکاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواندند

اذکاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواندند

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به اذکاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواندند پرداخته ایم. برای دانستن اذکار و دعاهایی که امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواندند مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

اذکاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواندند,بیشترین ذکری که امام حسین (ع) در روز عاشورا گفتند چه بود ؟,ذکر امام حسین در روز عاشورا,ترجمه فارسی ذکر امام حسین در روز عاشورا,متن ذکر و دعای امام حسین در روز عاشورا

اذکاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا می خواندند 

سپیده دم عاشورا امام حسین (ع) با اصحابش نماز صبح را خواند و دست مبارکش را بسوى آسمان برداشت و فرمودند:

اللهم انت ثقتى فى کل کرب و رجائى فى کل شدْ، و انت لى فى کل امر نزل بى ثقْ وعدْ، کم من هم یضعف فیه الفواد و تقلّ فیه الحیلْ و یخذل فیه الصدیق و یشمت فیه العدو نزلته بک و شکوته الیک رغبتْ منى الیک عمن سواک ففرجته و کشفته فانت ولى کل نعمْ و صاحب کل حسنْ و منتهى کل رغبْ.

خداوندا! تو پناه منى در مشکلها، و امید منى در سختیها، و ملجأ و یاورم هستى در آنچه که بر من نازل شود ؛ پرودگارا! از چه دل زخمهاى رنج آورى که قلب را شکسته و چاره را گسسته و دوست را به ناروائى و نیش دشمن را به همراه داشته، به تو شکایت مى‏کنم که امید به تو بى نیازى از دل دادن با دیگرى است، پس بگشاى دربهاى بسته را و بنماى روزنه‏هاى امید را که تو راست تمام نعمتها و از آن توست همه خوبیها و تویى تنها مقصود آرزوها.

سپس امام حسین (ع) بپا خاست و خطبه خواند و حمد و ثناى الهى نمود و به اصحابش فرمود:

خداى عزوجل به شهادت من و شما فرمان داده است، بر شما باد که صبر و شکیبایى را پیشه خود سازید(۱).

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *