خانه / دعا / اذکار مجرب از ایت الله کشمیری برای رواشدن حاجات و رفع مشکل

اذکار مجرب از ایت الله کشمیری برای رواشدن حاجات و رفع مشکل

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به اذکار مجرب از ایت الله کشمیری برای رواشدن حاجات و رفع مشکل پرداخته ایم. برای حاجت روایی و‌ رفع مشکل و گرفتاری دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

اذکار مجرب از ایت الله کشمیری برای رواشدن حاجات و رفع مشکل,ذکرهای آیت الله کشمیری,ذکرهای حاجت روای کشمیری,ذکرهای سریع الاججابه آیت الله کشمیری,ذکرهای گشایش کار آیت الله کشمیری,ذکرهای ازدواج و بخت گشایی کشمیری,ذکرهای رفع مشکلات از کشمیری,بهترین ذکر از آیت الله کشمیری,ذکر قوی و مجرب آیت الله کشمیری

اذکار مجرب از ایت الله کشمیری برای رواشدن حاجات و رفع مشکل

در کتاب‌های سیر و سلوک در باب ذکر آن‌قدر تقسیمات نوشته‌اند که خواننده را دچار حیرت می‌کند. عمده در این باب این است که یاد حق و محبوب اگر به زبان باشد آن را ورد می‌گویند، به لفظ تنها باشد قالبی و اگر به معنی لفظ توجه شود، نفسی می‌گویند.

ورد اگر عدد داشته باشد، حصری و اگر بی‌عدد باشد اطلاقی گویند

(سیر و سلوک مرحوم بحر العلوم ص ۱۶۲).

ذکر اگر به لسان نباشد و در قلب و روح توجه کند، آن را خفیّ گویند

(از نقل تقسیماتی که در کتاب خزائن مرحوم نراقی آمده پرهیز کردیم تا خواننده لبّ مطالب را اخذ کند).

عمده در ورد و ذکر توجه به مذکور است.

اگر به معنای لفظی ذکر و ورد توجه شود از درجهٔ پائین تری برخوردار است که بستگی به ذاکر دارد تا چه اندازه توجه و مراقبت دارد.

در مورد ذکر لفظی اگرچه ذاکر مراتب و کمالات آن را لحاظ نکند، حداقل یک عضو یعنی زبان مشغول می‌شود و از گناه مصون می‌ماند.

حضرت استاد می‌فرمود:

تأثیر اذکار به کمالش که جمع شرایط را دارا باشد است که متأسفانه خیلی‌ها به این نکتهٔ دقیق توجه ندارند!

و همچنین اجازهٔ صاحب‌نَفَس را دخیل می‌دانستند و آن را همانند اجازهٔ طبیب به مریض‌ها، در کمیّت و کیفیت لازم و ضروری می‌دانستند، چه آنکه قابل و ناقابل با هم فرق می‌کنند و مزاج و اعصاب هم متفاوت می‌باشد و رعایت حال طالب ذکر، اولی و بسیار مهم است.

اما سیرهٔ ایشان در دادن اوراد و اذکار این بود که شخص را محروم نمی‌کردند، لکن بعضی‌ها را لایق نمی‌دیدند و عدد کثیری به آن‌ها می‌داد که طرف نمی‌توانست به جا بیاورد که حقیر بارها این سیرهٔ ایشان را در عدم نتیجه مشاهده کردم

(صاحب‌منصبی نزد ایشان آمده و تقاضای ذکر کرده بود. ایشان ذکری به عدد ۱۲۰۰۰ بار داده بود و یا خانمی که دکترای تخصصی داشت ذکری به عدد بالای ۱۰۰۰۰ داده بود، وقتی علّت را جویا شدم، همان نکته بالا را اشاره فرمودند)

و به بعضی اعداد را متذکر می‌شد امّا طالب شرایط را نمی‌توانست جمع کند و می‌فرمود: شما هم خدا را می‌خواهید و هم خرما را و اخلاص را شرط کمال می‌دانستند.

و بارها می‌فرمودند: اهل ذکر از هر طایفه که باشند، نباید آن‌ها را اذیّت و آزار کرد که اثر سوء دارد و چند نمونه را ذکر می‌کردند که اینجا جای تفصیلش نیست.

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *