خانه / دسته‌بندی نشده / برکات حرز امام جواد (ع) برای افزایش برکت و دفع بلایا و چشم زخم

برکات حرز امام جواد (ع) برای افزایش برکت و دفع بلایا و چشم زخم

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به برکات حرز امام جواد (ع) برای افزایش برکت و دفع بلایا و چشم زخم پرداخته ایم. برای دفع چشم زخم و وسعت روزی و افزایش مال و برکت و دفع بلاها حرز معتبر از امام جواد (ع) را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

برکات حرز امام جواد (ع) برای افزایش برکت و دفع بلایا و چشم زخم,خواص و آثار همراه داشتن حرز امام جواد (ع) جهت دفع بلاها و چشم زخم و وسعت روزی,آثار و برکات همراه داشتن حرز امام جواد (ع),خواص و فضیلت فراوان حرز امام جواد
(ع),دفع بلاهای دنیوی و اخروی با حرز امام جواد (ع),متن دقیق و کامل حرز امام جواد (ع)

برکات حرز امام جواد (ع) برای افزایش برکت و دفع بلایا و چشم زخم

خواص و آثار همراه داشتن حرز امام جواد علیه السلام
آداب نوشتن و نگهدارے حرز
نظر علما در مورد حرز
محمدرضاصادقی سوادڪوهی
متن دقیق حرز امام جواد

در بین ادعیه و احراز رسیده از معصومین ، مشهورترین و معروفترین حرز براے دفع بلاهاے ارضی و سماوے ؛ حرز امام جواد علیه السلام است.

امام جواد فرمود :

خود را به این دعا ،حرز ڪن ڪه اگر همه اهل زمین علیه تو قیام ڪنند ،از همه آنها ایمن باشی.

با توجه به متن حرز امام جواد ، می توان از مصادیق دفع بلا ، مواردے را نام برد از جمله : دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن ، دفع شرور مردم و سلاطین و شیاطین و جنیان و غولان ، دفع چشم زخم ، دفع سحر و جادو ، حفظ از فریب و دشمنی و حیله ، حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاڪت و شڪست خوردن، حفظ آبرو ، حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن ، حفظ از بیمارےو ناخوشی و آزار، حفظ از فقر و گرسنگی و عطش ، حفظ از وسوسه، حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی و…

در سالیان نه چندان دور ، شهرت حرز امام جواد و همراه داشتن آن در میان شیعیان و ایرانیان چنان متداول و همه گیر بوده ڪه «حرز جواد ڪسی بودن» و «حرز جواد خود ڪردن» به معناے پیوسته با او بودن و همیشه ڪسی را همراه خود ڪردن ، ضرب المثل شده است به گونه اےڪه وقتی میخواستند بگویند ڪسی یا چیزے همیشه همراه فردےهست می گفتند گویا حرز جوادش هست ڪه همیشه همراهش است .

حرز امام جواد را سید بن طاووس در کتاب شریف مهج الدعوات و منهج العبادات ص ۳۹ آورده ڪه مرحوم مجلسی نیز در بحار الانوار، ج ۹۱ ، ص ۳۵۴ حرز مذکور را از ایشان نقل کرده است که روایت فوق روایتی با سند صحیح و معتبر می باشد . لذا خواندن و به همراه داشتن حرز امام جواد علیه السلام خیلی خوب و موثر است و نیز توسط علما سفارش زیادی شده است که به تعدادی از این سفارشات اشاره می کنیم :

سید بن طاووس : روایت است به برڪت این حرز ، مامون در همه ی جنگ هاے با روم پیروز شد .

علامه مجلسی : سحر به عوذات ( دعاهای ماثور مثل دعای حرز امام جواد) و آیات و توکل بر خدا دفع میشود .

علامه سید بحر العلوم : حدیث حرز امام جواد (ع) مشهور است و مؤید جواز گذاشتن دعا در قاب نقره ای است.

آیت الله سید علی قاضی: یکی از سه توصیه مرحوم قاضی در مورد ختومات : اول : حرز امام جواد علیه‌السلام که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن، (خصوصا برای باطل‌کردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته‌شدن به بازوی راست است .

آیت الله بهجت : رای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحر همراه داشتن حرز امام جواد مفید است.

آیت الله خرازی : یادم می آید که حتی از قبل انقلاب این حرز بین بزرگان معروف و مشهور بود .

مرحوم آیت الله بهاءالدینی: دیدم که فردی با سنگ بزرگ بر سر فردی زد ولی اتفاقی برای آن فرد نیفتاد زیرا حرز امام جواد همراه او بود.

منبع : سایت هاروس مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *