خانه / دسته‌بندی نشده / تاثیر و برکات و فضیلت خواندن آیه الکرسی برای اموات

تاثیر و برکات و فضیلت خواندن آیه الکرسی برای اموات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به تاثیر و برکات و فضیلت خواندن آیه الکرسی برای اموات پرداخته ایم. برای دانستن تاثیر و‌فوائد و خواص آیه الکرسی مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

تاثیر و برکات و فضیلت خواندن آیه الکرسی برای اموات,خواص و فضیلت خواندن آیت الکرسی برای اموات – ثواب خواندن آیت الکرسی برای اهل قبرستان,ثواب آیت الکرسی برای اهل قبور,خواندن دعای آیت الکرسی برای اهل قبر,خواص و برکات خواندن دعای آیت الکرسی,هدیه کردن ثواب آیت الکرسی به اموات و مردگان

تاثیر و برکات و فضیلت خواندن آیه الکرسی برای اموات

آیت الکرسی یکی از آیات قرآنی می باشد که بسیار فضیلت دارد و پیامبر اکرم فرموده است که کسی که از خانه بیرون می رود آیت الکرسی را بخواند خداوند ۷۰ هزار فرشته را مامور او می کند تا زمانی که به خانه برگردد خواندن آیت الکرسی فضیلت های دیگری نیز دارد که از جمله آن این است که هرکس آیت الکرسی را بنویسد و بر بازوی خود ببندد هر کجا برود عزیز و محترم می شود خواندن این آیه برای اهل قبور نیز بسیار ثواب دارد و قبر مرده وسعت پیدا می کند در ادامه همراه ما باشید با فرمایشات ائمه (ع) درباره فضیلت و ثواب آیت الکرسی …

ثواب آیت الکرسی

هنگام بیرون از آمدن از خانه رسول خدا (ص) فرمود: کسی که از خانه خارج می شود اگرآیت الکرسی بخواند خداوند تبارک وتعالی هفتادهزار فرشته را مامور می کند تا هنگامی که به خانه گردد برای وی استغفار کنند

در روایتی دیگر آمده است که هنگام بیرون از رفتن از خانه آیت الکرسی سوره قدر و سوره حمد را بخوانید زیرا اینکار موجب توفیق در کارها و برآوردن حوایج دنیا و آخرت می شود.

هنگام بازگشت به خانه رسول خدا (ص) فرموده: هرکس آیت الکرسی را هنگام بازگشت به خانه بخواند خدای متعال فقر و تنگدستی را از او دور می کند.

فضیلت خواندن آیت الکرسی در روز جمعه همانا آیت الکرسی در لوح زمرد سبز با مئائ مخصوص به خدا نوشته شده است و هیچ روز جمعه ای نیابد مگر اینکه آن لوح به پیشانی اسرافیل می خورد پس هرگاه به پیشانی او خورد تسبیح می کند.

همینکه او تسبیح می گوید هر فرشته ای که در آسمانهاست تسبیح سبحان الله و تهلیل لا اله الا الله گوید و چون اهل آسمان دنیا تسبیح آنها را بشنوند و تقدیس نمایند پس هیچ ملک مقرب و نبی مرسل نماند مگر آنکه برای خواننده آیت الکرسی دعا کند.

روایت شده که حضرت زین العابدین (ع) چون صبح روز جمعه می شد تا ظهر آیت الکرسی می خواند.

امام محمد باقر (ع) فرمود: هرکس بعد از نماز جمعه ، سوره حمد و جمعه را یک مرتبه و هر یک از ناس و فلق را هقت مرتبه و آیت الکرسی و آیه ی سخره( آیه ۵۴ تا ۵۷ سوره اعراف) و دو آیه آخر سوره توبه را یک مرتبه بخواند ، کفاره گناهان او باشد از این جمعه تا جمعه دیگر.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *