خانه / دسته‌بندی نشده / تاثیر و فضیلت زیارت قبور مومنان در قبرستان

تاثیر و فضیلت زیارت قبور مومنان در قبرستان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به تاثیر و فضیلت زیارت قبور مومنان در قبرستان پرداخته ایم. برای دانستن آداب و خواص زیارت اهل قبور مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

تاثیر و فضیلت زیارت قبور مومنان در قبرستان,آداب و ثواب و زمان زیارت اهل قبور – فضیلت زیارت قبور مومنان در قبرستان,رفتن به قبرستان و زیارت اهل قبور,متن کامل دعای زیارت اهل قبور,ثواب و فضیلت زیارت اهل قبور و درگذشتگان,آداب و شرایط زیارت قبر مومنان در قبرستان,خواندن فاتحه و دعا برای درگذشتگان در قبرستان,ثواب فراوان زیارت اهل قبور در آرامستان

تاثیر و فضیلت زیارت قبور مومنان در قبرستان

همواره براین باور هستیم که مردگان تا روز محشر زنده‌اند و بر اعمال و خیراتی که برای آن‌ها فرستاده می‌شود آگاه هستند، از این روی زیارت قبور باعث شادی روح آن‌ها می‌شود. اما این زیارت همراه با آدابی است که در زیر بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم.

زیارت ائمه اطهار (ع) و امامزادگان پیش از آنکه برای نسل و قرون جدید دارای اهمیت باشد، پیش از ما نیز برای بزرگان، علما، نیاکانمان حائز مقام و اهمیت بوده است. در بین زیارات بقاع متبرکه و حرمین شریفین، زیارت اهل قبور یکی آداب مستحبی است که بازماندگان به دیدار خانه ابدی اموات خود می روند و علاوه بر طلب مغفرت برای آنها و فرستادن صلوات بر روح پاکشان، با آنها ساعتی را هم صحبت می‌شوند.

در بین شیعه و احادیثی که وجود دارد، یقین براین است که مردگان زنده هستند و تا روز محشر بر اعمال و خیراتی که برای آنها فرستاده می‌شود آگاه هستند، از این روی زیارت قبور باعث شادی روح آنها می شود. اما این زیارت همراه با آدابی است که در زیر بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم:

آداب زیارت اهل قبور

زیارت قبور آدابى دارد که شخص زائر، باید آن را رعایت کند و از آن جمله است:

۱- زائر باید پاک باشد.

۲- زائر از ناحیه پاى میت وارد شود، نه سرش.

۳- هنگام زیارت رو به روى میت باشد.

۴- هرچه مى تواند قرآن بخواند و مستحب است یاسین و توحید.

۵- دعا کردن به میت رو به قبله.

۶- هنگام قرائت قرآن، رو به قبله بنشیند.

۷- آب پاک روى قبر بپاشد.

۹- براى اموات صدقه بدهد.

۱۰- زائر پابرهنه باشد و قبر‌ها را لگد نکند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *