خانه / دسته‌بندی نشده / توسل به مادر امام کاظم(ع) برای گرفتن حاجت و‌ خواسته

توسل به مادر امام کاظم(ع) برای گرفتن حاجت و‌ خواسته

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به توسل به مادر امام کاظم(ع) برای گرفتن حاجت و‌ خواسته پرداخته ایم. برای حاجت رواشدن و‌ رسیدن به خواسته ها دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که  ان شاء الله کارگشا باشد.

توسل به مادر امام کاظم(ع) برای گرفتن حاجت و‌ خواسته,ذکر و دعای توسل به مادر امام کاظم,روش و طریقه توسل به مادر امام کاظم,دستورالعمل توسل به مادر امام کاظم,نسخه قرآنی توسل به مادر امام کاظم,بهترین راه و روش توسل به امام موسی کاظم,توسل برای طلب حاجت,توسل برآورده شدن حاجت

توسل به مادر امام کاظم(ع) برای گرفتن حاجت و‌ خواسته

توسل به امام موسی کاظم (ع) با گفتن ذکر

مردی خدمت امام هفتم شکایت کرد کار بر من بسته شده و به هر کاری که متوجه می‌شوم سودی نمی‌یابم و به هر حاجت می‌روم مأیوس می‌شوم. حضرت فرمود: بعد از نماز صبح ده مرتبه این جمله را بگو:

سُبْحانَ الْعَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ اَسْئَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ

آن مرد مداومت نمود با این دعا و به طور خوبی وضعش نیکو گردید.

توسل به امام موسی کاظم (ع) با خواندن نماز

به جهت برآمدن حاجت نماز حضرت باب الحوائج را بخواند و آن دو رکعت است. در هر رکعت بعد از حمد دوازده مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز صد مرتبه صلوات بفرستد و بعد به سجده رود و دوازده مرتبه بگوید:

اَللهُمّ اِنّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ المَحبُوسَ فِی سِجْنَ هارونَ اَنْ تَقْضِیَ حاجَتی

توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای حاجت :

نام مادر امام موسی کاظم (ع) حمیده می باشد. این بانوی گرامی از اهالی مغرب (حدود آفریقا و اندلس) بود.

مادر امام موسی بن جعفر (ع)، حمیده اندلسیه از اشراف اعاجم بود

حضرت صادق (ع) درباره اش می فرمود:

حمیده از هر ناپاکی، پاکیزه است. او مانند شمش طلاست. پیوسته ملائکه از او حراست می کردند تا اینکه به سبب کرامتی که از سوی حق تعالی برای من و حجت بعد از من است، به دستم رسید.

اسامی، کنیه، القاب مادر امام موسی کاظم (ع)

نام شریف این بانوی گرانقدر، حَمِیْدَة یا ُحمَیْدَة است. امام باقر (ع) در نخستین برخورد از ایشان پرسیدند: نامت چیست ؟ گفت: حمیده.لقب ایشان «مصفاة» به معنای پاک و خالص و پیراسته است.

این لقب را امام باقر (ع) زمانی که می خواستند ایشان را به امام صادق (ع) هدیه کنند، انتخاب کرده، فرمودند: «حمیدة مصفاة من الادناس»؛ حمیده از بدیها پاک شده است.

بنابراین اگر در سخن راویان و شرح حال نویسان می بینیم که از این بانوی گرامی تحت عنوان «حمیدة المصفاة» یاد شده، از همین جا ناشی شده است.

مثلاً می بینیم که علی بن میثم می گوید: «اشترت حمیدة المصفاة … جاریة مولدة؛» حمیده مصفاة جاریه (کنیز) مولدی خرید.

لقب دیگری که در برخی از گزارش ها برای این بانوی عالی مقام ذکر شده، «مهذبة» است. در روایت مسعودی آمده است: «حمیدة … مهذبة» حمیده، تهذیب شده است. یعنی از تمامی آلودگیهای روحی، خالص و پاک است و دارای اخلاق و اوصاف نیکو است.

و شاید واژه «مهذبة» مترادف جمله ای باشد که به دنبال آن در روایت مسعودی و برخی دیگر آمده است؛ «مصفاة من الارجاس»؛ یعنی پاک و پیراسته از زشتیها و آلودگیها است.

در همین گزارشها از ایشان به عنوان «سیدالاماء» و «سیدة الاماء» (یعنی سرور کنیزان) نیز یاد شده است. لقب دیگری که برای حضرت حمیده ذکر کرده اند «لؤلؤة» است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *