خانه / حرز امیرالمومنین چیست؟ / حرز امیرالمومنین چیست؟ آداب استفاده حرز امیرالمومنین چیست؟

حرز امیرالمومنین چیست؟ آداب استفاده حرز امیرالمومنین چیست؟

حرز امیرالمومنین چیست؟ آداب استفاده حرز امیرالمومنین چیست؟

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس حرز امیرالمومنین چیست؟ آداب استفاده حرز امیرالمومنین چیست؟ پرداخته ایم برای دفع جن و شکستن طلسم و دور کردن جادو گران و ساحران و بسیاری فواید دیگر از خود ان شاءالله نتیجه بخش می باشد .

حرز امیرالمومنین چیست؟ آداب استفاده حرز امیرالمومنین چیست؟
حرز امیرالمومنین چیست؟ آداب استفاده حرز امیرالمومنین چیست؟

,دعا حرز امام علی,حرز امیرالمومنین نی نی سایت,حرز امیرالمومنین ,حرز امیرالمومنین چیست,حرز امیرالمومنین برای کسب ثروت,حرز امیرالمومنین ای کنوش,حرز امیرالمومنین تبریزیان,خواص حرز امیرالمومنین,خواص حرز امام علی,فواید حرز امیرالمومنین,فواید حرز امام علی,متن حرز امیرالمومنین

حرز امیرالمومنین چیست؟  

سید بن طاووس در کتاب مهج الدعوات، از امیرالمومنین علی (علیه السلام) حرزهای متعدد و بسیاری نقل کرده است. حرزی که معروف به حرز امیرالمومنین (علیه السلام) است

یکی از آنها می باشد و با دیگر حرزهای آن بزرگوار مانند : حرز معروف به “حرز یمانی امیرالمومنین” و دعای دفع سحر امیرالمومنین که در مفاتیح آمده متفاوت است. هرچند از لحاظ اثربخشی در دفع سحر (بین دعای دفع سحر امیرالمومنین و حرز امیرالمومنین (علیه السلام) تفاوت چندانی وجود ندارد اما محتوای متن و نوع نگارش این دو کاملا متفاوت است.

آنچه در کتاب مفاتیح الجنان آمده دعای دفع سحر آن بزرگوار است و لذا چیزی به نام حرز امیرالمومنین در مفاتیح وجود ندارد و مرحوم شیخ عباس قمی فقط دعای دفع سحر را در این کتاب آورده است .

آداب استفاده حرز امیرالمومنین:

برای حرز امیرالمومنین (علیه السلام) آداب و شرایطی وجود دارد که دانستن و عمل کردن به آنها لازم و ضروری است . معروف و مرسوم در بین افرادی که دعای حرز حضرت امیرالمومنین (ع) را می نویسند این است که : این حرز بر روی کاغذ ساخت مسلمان و قلم طبیعی (شاخه خشک شده درخت انجیر) با گلاب و زعفران نوشته می شود و آداب دیگری نیز برای آن متصور است :

1- نوشتن حرز بر روی کاغذ ساخت مسلمان یا پوست آهو با گلاب و زعفران
2- وضو داشتن و رو به قبله بودن در موقع نگارش حرز
3- بستن این حرز به بازوی راست خود به هر طریق ممکن
4- رعایت احترام قلبی و داشتن اعتقاد نسبت به تاثیرات آن
5- رعایت تقوای الهی در جهت همسو شدن با صاحب حرز و تاثیر بیشتر
6- وضو داشتن در موقع همراهی مطلوب است
7- همراه داشتن در دستشویی اشکالی ندارد (به شرط عدم قصد بی احترامی)  

فواید حرز امیرالمومنین :

مهم‌ترین کارکرد‌های این حرز ، دفع سحر و جادو ، دفع اجنه ، شکستن طلسم و دور کردن ساحران از شخص حمل کننده این حرز به شمار می آید . همچنین در کتاب مکارم الاخلاق ، این حرز برای دفع شیاطین ، رفع صرع و جنون و دفع دیگر آفت ها و امراض معرفی شده است .

از مرحوم طبرسی در کتاب “مکارم الاخلاق” در فوائد این حرز چنین نقل است : للْمَسْحُورِ وَ التَّوَابِعِ وَ الْمَصْرُوعِ وَ السَّمِّ وَ السُّلْطَانِ وَ الشَّيْطَانِ وَ جَمِيعِ مَا يَخَافُهُ الْإِنْسَانُ وَ مَنْ عُلِّقَ عَلَيْهِ هَذَا الْكِتَابُ لَا يَخَافُ اللُّصُوصَ وَ السَّارِقَ وَ لَا شَيْئاً مِنَ السِّبَاعِ وَ الْحَيَّاتِ وَ الْعَقَارِبِ وَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ يُؤْذِي النَّاسَ

« براى كسى كه او را سحر كرده ‏اند ، و مصروع و دفع سمّ و شيطان و هر چه كه انسان از او مي ترسد اين حرز را بنويس و هر كه اين نامه را بگردن آويزد از دزد و درّنده و مار و عقرب و هر چيز موذى نترسد »  (مکارم الاخلاق ص331)

برگرفته از سایت ملکوتیها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *