خانه / دسته‌بندی نشده / خواص خواندن دعا بر آب و تاثیر آب در استجابت دعا

خواص خواندن دعا بر آب و تاثیر آب در استجابت دعا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به خواص خواندن دعا بر آب و تاثیر آب در استجابت دعا پرداخته ایم. برای دانستن نحوه خواندن دعا بر آب و تاثیر آن در اجابت مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

خواص خواندن دعا بر آب و تاثیر آب در استجابت دعا,روش خواندن دعا بر آب – تاثیر دعا بر آب و تاثیر آب در استجابت دعا,خواندن دعا بر روی آب,خواندن دعا و فوت کردن در آب,تاثیر قرآن در آب,تاثیر شگفت انگیز خواندن دعا در آب,استجابت دعا,احادیث درباره تاثیر خواندن دعا در آب,تأثیر نوشتن دعا و در آب انداختن آن,تأثیر دعا همراه با خواندن سوره‌ یا آیاتی از قرآنودعا و ریزش باران و جوشش آب

خواص خواندن دعا بر آب و تاثیر آب در استجابت دعا

در رابطه با تأثیر دعا بر آب چه احادیثی در اسلام وجود دارد؟

پاسخ: دعا به تعبیر روایات معصومان علیهم‌السلام، علاوه بر عبادت بودن، محبوب بودن و مقرب بودن نزد ذات حق تعالی، در دست‌رسی به هر امر ممکن و مشروع مؤثر است. دعا را خداوند وسیله‌ای برای تقرب به خود و برآورده شدن حاجات قرار داده است. از مجموع روایات اسلامی که در آنها به تأثیر دعا بر آب و تأثیر آب در استجابت دعا، اشاره شده است، می‌توان پی برد که ارتباط تنگاتنگی بین این دو مقوله، وجود دارد.

قبل از بیان تأثیر دعا بر آب به بیان مطلوب بودن دعا در فرهنگ اسلام و شرایط تأثیر دعا، پرداخته می‌شود.

دعا در فرهنگ اسلامی
شرایط تأثیر دعا
ارتباط دعا و آب در متون دینی
دعا و ریزش باران و جوشش آب
تأثیر دعا همراه با نماز، در پیدایش آب
تأثیر نوشتن دعا و در آب انداختن آن
تأثیر دعا همراه با خواندن سوره‌ یا آیاتی از قرآن
تأثیر خواندن دعا هنگام نوشیدن آب

دعا در فرهنگ اسلامی

دعا در وقوع هر امر ممکن و مشروع مؤثر است، این مطلب از آیات قرآنی قابل استفاده است. آنجا که می‌فرماید: «ادعونی استجب لکم ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین»؛ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را. یا می‌فرماید: «و اذ سألک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان فلیستجیبوا لی»؛ اجابت می‌کنم خواسته دعا‌کننده را، وقتی مرا بخواند.

در این دو آیه خداوند نفرمود چیز خاصی از من بخواهید یا چیزی خاصی را اجابت می‌کنم، به اصطلاح فنی به‌طور مطلق فرمود. پس هر امر ممکن و مشروعی را دربر می‌گیرد. این مطلب از بعضی روایات هم استفاده می شود، امام ـ علیه‌السلام ـ می‌فرماید: «زیاد دعا کنید؛ زیرا که دعا کلید هر رحمتی و مایه دست‌رسی به هر حاجتی است، دعا درمان هر دردی است».

دعا با قطع نظر از متعلََّق آن محبوب و مطلوب خداوند است. در احادیث معصومان ـ علیهم‌السلام ـ ازدعا به این تعابیر یاد شده است: «بهترین عبادت‌ها، محبوب‌ترین کارها و مقرب‌ترین اعمال نزد خداست».

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *