خانه / دعا / خواص و برکات ذکر یونسیه برای حاجت روایی و دفع بلا

خواص و برکات ذکر یونسیه برای حاجت روایی و دفع بلا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به
خواص و برکات ذکر یونسیه برای حاجت روایی و دفع بلا پرداخته ایم. برای دفع بلایا و مشکلات دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانی که ان شاء الله کارگشا باشد.
خواص و برکات ذکر یونسیه برای حاجت روایی و دفع بلا,خواص عجیب ذکر یونسیه – ذکر یونسیه گره گشای تمام امور,ذکر یونسیه چیست,ذکر یونسیه صوتی,ذکر یونسیه,ذکر یونسیه کامل,ذکر یونسیه با معنی,ذکر یونسیه چیه,ذکر یونسیه برای باز شدن بخت دختر,ذکر یونسیه و چشم برزخی,خواص ذکر یونسیه,خواص ذکر یونسیه برای ازدواج

خواص و برکات ذکر یونسیه برای حاجت روایی و دفع بلا

 به او ایمان آوردند، او هم قوم خود را نفرین کرد و خداوند به او وعده داد که در فلان تاریخ عذاب خود را بر آنان خواهد فرستاد. حضرت یونس از شهر خارج شد اما یکی از دوستانش در شهر ماند و مردم را از عذاب خدا ترساند و از آنها خواست توبه کنند، آنها که نشانه های عذاب وعده داده شده را دیدند از ترس عذاب توبه و ناله کردند تا خدا عذابش را از آنان بر گرداند. حضرت یونس به امید اینکه مردم نابود شده اند به شهر بازگشت و وقتی دید همه چیز عادی است و مردم به کارشان مشغول هستند عصبانی شد و شهر را بدون اجازه خداوند ترک کرد و با یک کشتی راهی دریا شد.

در بین راه ماهی غول پیکری به کشتی حمله کرد و به خواست خداوند متعال حضرت یونس را بدون اینکه به او آسیب برساند بلعید. حضرت یونس وقتی به هوش آمد متوجه اشتباه خود شد و با ناله و تضرع به درگاه خداوند توبه کرد که توبه او در قرآن آمده است و بخشی از آیه به عنوان ذکر یونسیه مشهور شده است که علما و عرفا خواص بیشماری را برای آن نقل میکنند.

قرآن میفرماید :«وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَی فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» ؛ (سوره الانبیاء ، آیه 87)

و ذاالنون (یونس) را (به یاد آور) در آن هنگام که خشمگین (از میان قوم خود) رفت؛ و چنین می‏پنداشت که ما بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ (اما موقعی که در کام نهنگ فرو رفت،) در آن ظلمتها(ی متراکم) صدا زد:«(خداوندا) جز تو معبودی نیست! منزهی تو! من از ستمکاران بودم!

ذکر یونسیه یعنی گفتن:«لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

ختم چهل روزه (عجیب و شگفت آور) ذکر یونسیه که مرحوم کشمیری (ره) فرموده اند:

اول:اینکه عامل (فردی که ختم را انجام می دهد) بر یگانگی خداوند ایمان داشته باشد، نه در زبان بلکه با تمام وجود.

دوم:با شناخت اندکی که دارد که سرلوحه همه آنها یکتایی و بی همتایی خداوند در تمام صفات ثبوتی و مبرا بودن او از تمام صفات سلبی است. توجه کامل به وجود بی همتای خداوند، و این که عامل بداند خداوند در همه حال ناظر بر عمل اوست.

بیشتر بخوانید  دستورالعمل مجرب برای ازدواج دختر و پسرهای جوان و مجرد

همان طور که هنگامی که با یک نفر صحبت می کنید تمام حواس شما به اوست در اینجا نیز باید حالتی مشابه داشته باشید. حال آنکه در هنگام گفتن این ذکر با سرچشمه وجود و هستی صحبت می کنید.

خواص عجیب ذکر یونسیه – ذکر یونسیه گره گشای تمام امور,ذکر یونسیه چیست,ذکر یونسیه صوتی,ذکر یونسیه,ذکر یونسیه کامل,ذکر یونسیه با معنی,ذکر یونسیه چیه,ذکر یونسیه برای باز شدن بخت دختر

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *