خانه / دسته‌بندی نشده / خواص و فضیلت سوره یاسین برای نیرومندی قلب

خواص و فضیلت سوره یاسین برای نیرومندی قلب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به خواص و فضیلت سوره یاسین برای نیرومندی قلب پرداخته ایم. برای نیرومندشدن و قوی شدن قلب انسان دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

خواص و فضیلت سوره یاسین برای نیرومندی قلب,سوره یس برای قلب نیرومند,سوره یس برای ذهن قوی,خواص نوشتن سوره یس,طریقه نوشتن سوره یس با گلاب و زعفران,روش و نحوه نوشتن سوره یس با گلاب و زعفران,دستورالعمل نوشتن سوره یس با گلاب,سوره یس برای داشتن قلب نیرومند,سوره یس برای داشتن قلب قوی

خواص و فضیلت سوره یاسین برای نیرومندی قلب

اگر می‌خواهید قلبی نیرومند و ذهنی قدرتمند داشته باشید به سخن امام صادق ع عمل کنید که فرمود:

هر کس در نهم شعبان سوره «یس» را با گلاب و زعفران نوشته و بنوشد در حفظ و امان خواهد بود و قلبش نیرومند و ذهنش قوی می‌گردد.

در کتاب مستدرک الوسائل از امام صادق(ع) نقل شده است:

هر کس در نهم شعبان سوره «یس» را با گلاب و زعفران نوشته و بنوشد، در حفظ و امان خواهد بود و قلبش نیرومند و ذهنش قوی می‌گردد.

در مورد این روایت باید گفت:

1. این روایت را تنها محدث نوری نقل کرده و در دیگر کتب روایی موجود نیست.

2. روایت بنابر معیارهای حدیث‌شناسی مرسل است یعنی دچار ارسال و حذف اسناد است، و بدون آورده شدن سند، آن‌را به امام صادق(ع) نسبت می‌دهد.

می‌دانیم که از راه‌های اثبات صحت صدور روایات، داشتن سند قابل اعتماد، محتوای تکرار شده در روایات دیگر و … می‌باشد که این روایت از آن بی‌بهره است.

3. از پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصوم(ع) در ثواب و فضیلت قرائت قرآن احادیث فراوانى به ما رسیده است که به طور کلی سفارش به خواندن و قرائت قرآن شده است و برای قرائت سوره‌ها و یا فرازهایی از قرآن نیز فضیلت‌هایی بیان شده است

اما برخی روایاتی که در باب فضیلت برخی از سوره‌ها آمده است از اعتبار و سند قابل دفاعی برخوردار نیستند از جمله همین روایت مورد بحث.

4. از آن‌جا که قرائت قرآن مورد تأیید و تأکید قرار گرفته، بنابر برخی از ادله؛ از جمله «روایات من بلغ» می‌توان به مضمون این روایت عمل کرد و سوره یس را به طریق بیان شده نگاشت.

5. در چنین روایاتی که در آنها توصیه می‌شود که آیه یا سوره‌ای با گلاب و زعفران – یا هر چیز دیگری – نوشته و سپس نوشیده شود، می‌توان آن را در ظرفی مثل ظروف چینی یا شیشه‌ای – و یا حتی پارچه‌ای بدون رگ و پاکیزه – نگاشت و خطوط آن را با گلاب شسته و میل کرد. لازم هم نیست ظرف بزرگی باشد، بلکه چون جهت قرائت نوشته نمی‌شود، تداخل خطوط هم اشکالی ندارد، یا می‌توان مقداری را نوشت و گنجایش ظرف را تکمیل کرد و آن مقدار را با کمی گلاب شست و دوباره بخش دیگری را نگاشته و به همین ترتیب.

و در آخر کار، گلاب‌هایی که آیات با آن شسته شده را مخلوط کرده و میل نمود.

بنابراین؛ اگر چه این روایت دارای سند نیست، ولی می‌توان از باب اخبار «من بلغ» بدان عمل کرده و توصیه موجود در آن‌را انجام داد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *