خانه / دسته‌بندی نشده / دستورالعمل قرآنی برای رفع استرس و داشتن آرامش درونی

دستورالعمل قرآنی برای رفع استرس و داشتن آرامش درونی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دستورالعمل قرآنی برای رفع استرس و داشتن آرامش درونی پرداخته ایم. برای رفع استرس و اضطراب دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستورالعمل قرآنی برای رفع استرس و داشتن آرامش درونی,راه های معنوی رسیدن به آرامش اعصاب و روان و رفع دلشوره,ذکر و دعای مجرب برای آرامش اعصاب و روان,دعای قرآنی آرامش اعصاب,دستورالعمل تضمینی مخصوص آرامش روح و روان,بهترین ذکر برای دستیابی به آرامش,ذکر قرآنی برای رسیدن به آرامش,راهکار قرآنی جهت آرامش اعصاب و روان

دستورالعمل قرآنی برای رفع استرس و داشتن آرامش درونی

رسیدن به آرامش واقعی یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده است و دراین راستا انسان تلاشهای بسیاری را انجام داده است.در حالیکه با کمترین تلاش و تنها با کمی تغییر در سبک زندگی می توان به آرامش رسید.آرامش روحی

وقتی ما با استرس در زندگی مواجه هستیم، تنش های فیزیکی و روانی را تحمل می کنیم و این تنش ها می توانند رو یکدیگر تاثیر بگذارند. استرس به صورت فیزیکی می تواند تنش روانی و عاطفی شما را افزایش دهد و برعکس.

در مقابل، آرام کردن بدن به طور فیزیکی می تواند به تسکین استرس روانی کمک کند و آرامش ذهن می تواند باعث آرامش شما به طور فیزیکی شود و تنش را از بدنتان دور می کند.یادگیری تکنیک های اصلی که هر دو نوع آرامش را ممکن می سازند، یک مسیر بسیار موثر برای تسکین استرس است.

فردی که اعصاب و روان خویش را کنترل نماید ، دیگر خشمگین و ناراحت نخواهد بود. پروردگار عالم یکی از خصوصیات انسان های پارسا و مومن را “کظم غیظ” و عفو از مردم می داند و می فرماید: مومنان به هنگام عصبانیت خشم خود را فرو می برند و از اشتباه مردم در می گذرند و همانا خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

سوره های قرآنی برای دست یابی به آرامش

دعا و ذکر آرامش بخش انسان ها است. ازجمله رایج ترین دعاهای آرامش عبارتند از :

۱_ “ماشاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوّهَ اِلّا باللهِ العَلِیَّ العظیم “

با نیتی صادقانه و قلبی اگر این ذکر را بگویید تاثیر زیادی در کسب آرامشتان خواهید دید.

۲_ میرزا احمد آشتیانی در کتاب هدیه احمدی آورده است که علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرموده اند: برای رسیدن به آرامش در حالت نشسته و ایستاده دست خود را روی سینه بگذارید و چندین مرتبه آیه ۲۸ سوره رعد را بخوانید:

الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب “

آرامش بخش ترین دعا برای آنان که به خدا ایمان دارند.

حجت الاسلام شعبانی در این باره روایت می کند:

در اواخر عمر علامه طباطبایی از ایشان خواستم تا پیشنهادی جهت آرامش روان بدهند و ایشان فرمود دستت را در حالت ایستاده یا نشسته بر روی سینه ات بگذار و چندین بار آیه

الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب “

را ذکر کن. معنی را می توان به صورت این که : کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان با یاد خدا آرام می گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل ها آرامش می یابد. خلاصه نمود.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *