خانه / دسته‌بندی نشده / دستورالعمل مجرب برای حسن خلق و رفع فحش و بدگویى و ناسزا

دستورالعمل مجرب برای حسن خلق و رفع فحش و بدگویى و ناسزا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دستورالعمل مجرب برای حسن خلق و رفع فحش و بدگویى و ناسزا پرداخته ایم. برای رفع بیمازی های زبانی و فحش و بدگویی‌ و حسن خلق و خوش اخلاقی دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستورالعمل مجرب برای حسن خلق و رفع فحش و بدگویى و ناسزا,ذکر درمان بیماری های زبان,دعای رفع فحش و ناسزا و بدگویی,دعای مجرب برای رفع بدگویی شخص,نسخه قرآنی شفای بیماری زبان,دستورالعمل شفای بدگویی و فحش گفتن و ناسزا

دستورالعمل مجرب برای حسن خلق و رفع فحش و بدگویى و ناسزا

درمان بیماری‌هایی که زبان انسان به آنها مبتلا می‌شود

امام سجاد(ع) برای درمان بیماری‌های زبان می‌فرمایند:

و به جاى آنچه شیطان بر زبانم جارى مى‏سازد از فحش و بدگویى و ناسزا یا شهادت ناحق، یا غیبت از مؤمن غایب یا دشنام به شخص حاضر و مانند اینها، سخن در سپاس تو گویم و مبالغه در ثناى تو ورزم، و با تمام هستى خود ستایش بزرگى تو کنم، و شکر نعمت تو بجاى آورم، و اعتراف به احسان تو نمایم، و به شمردن نعمت‏هاى تو مشغول گردم. (صحیفه سجادیه، دعای ۲۰)

همان طور که گفته شد امام سجاد(ع) در این قسمت دعا ضمن اینکه بعضی گفتار ها از قبیل فحش دادن، سخنان زننده و ناپسند گفتن، ریختن آبروی دیگران، شهادت باطل دادن، غیبت کردن از مؤمنین، هتاکی همراه با نیش زدن و دیگر گناهان زبان را جملاتی که شیطان بر زبان ما جاری می‌سازد معرفی می نمایند، شش درمان نیز برای بیماری های زبان انسان تجویز و ارائه می‌فرمایند.

گناهان زبان، از بیماری‌هایی هستند که بعد از مدتی به قلب سرایت می‌کنند و قلب را بیمار و ملکه انسان می‌شوند یعنی تبدیل به یک صفت ثابت و پا برجا و صورت ملکوتی انسان می‌شوند. (چهل حدیث امام خمینی) امام علی(ع) می‌فرمایند: ایمان بنده‌ای استوار نگردد تا دل او استوار شود و دل استوار نشود تا زبان استوار گردد. (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶)

اولین راه حل و درمان؛ حمد کردن خداوند با زبان

حمد: ستایش با زبان در برابر کار نیکی است که با اختیار از فاعل آن صادر شود. این فعـل صادر شده یا برای خود فـاعل فضـلی دارد، مانند، عـلم. یعنی ما به خاطر علم خداوند او را حمد می‌کنیم. یا آنکه غیردر آن لحاظ گردیده است؛ مانند، احسان و بخشندگی. ما خداوند را به خاطر احسان و بخششی که به ما و یا دیگری داشته، او را حمد می‌کنیم. (سایت: پایگاه فرهنگی حجه الاسلام حاتم پوری کرمانی) یعنی آن احسان و بخشندگی را که از خداوند صادر شده، می‌ستاییم.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *