خانه / تحصین برای دفع شر جن و شیطان / دستورالعمل مجرب برای رهایی از آزار اجنه و دفع شیاطین

دستورالعمل مجرب برای رهایی از آزار اجنه و دفع شیاطین

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دستورالعمل مجرب برای رهایی از آزار اجنه و دفع شیاطین پرداخته ایم. برای دفع جن و انس و شیاطین دعا و دستور مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستورالعمل مجرب برای رهایی از آزار اجنه و دفع شیاطین ,دستورالعمل مجرب برای دفع شر جن و شیطان و رفع آزار و اذیت و ترس از جن,دستورالعمل قوی برای دفع شیطان,ذکر و دعای تضمینی دفع شر شیطان,دعای تضمینی برای رفع آزار و اذیت جن,دعای دفع ترس جن

دستورالعمل مجرب برای رهایی از آزار اجنه و دفع شیاطین 

در روایات برای کسانی که از آزار و اذیت جنّیان می‌ترسند و برای دفع جنّ، دستورالعمل های ذکر شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱- دورى از تنهایى.

۲- تغییر مکان و محل زندگى اگر چه به طور موقت.

۳- صدقه دادن.

۴- خواندن سوره هایى از قرآن که به چهار قل معروفند: که عبارتنداز: «کافرون»، «اخلاص»، «ناس»، «فلق» و نیز خواندن آیه «و ان یکاد». برخی توصیه کرده‌اند که بهتر است بعد از نماز صبح، «آیت‌الکرسی» خوانده شود و چهار قل به ترتیب زیر خوانده شود:
اول فلق، دوم ناس، سوم کافرون، چهارم اخلاص.

۵- خواندن آیه ۸۳ سوره آل عمران با صدای بلند در مکان های ترسناک.

(أَ فَغَیْرَ دِینِ اللَّهِ یَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُون)

۶- نوشتن دعای معروف به دعای ابودجانه، که در بحارالأنوار ج۹۱ ص: ۲۲۱-۲۲۴ آمده است.

۷- امام باقر (علیه‌السلام) برای کسی که ارواح جنیان او را اذیت می‌کردند، دستورالعمل زیر را فرمودند:

امام باقر (علیه‌السلام) به فردی که ارواح جنیان او را اذیت می‌کردند، فرمود: با فاتحه الکتاب و سوره ناس و فلق تعویذ کنید (هر کدام ۱۰ بار) و آن سوره ها را با مُشک و زعفران در جامی (ظرفی) بنویسید و برای خوردن و وضو و غسل از آن ظرف استفاده کنید. آن شخص سه روز این عمل را انجام داد و آن عارضه بر طرف شد.

۸- خواندن دعایی که جبرئیل برای دفع جن به پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) یاد داد:

«أَعُوذُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ الَّتِی لَا یُجَاوِزُهُنَّ بَرٌّ وَ لَا فَاجِرٌ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ وَ ذَرَأَ وَ بَرَأَ وَ مِنْ شَرِّ ما یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ مِنْ شَرِّ ما یَعْرُجُ فِیها وَ مِنْ شَرِّ مَا یَلِجُ فِی الْأَرْضِ وَ مِنْ شَرِّ ما یَخْرُجُ مِنْها وَ مِنْ شَرِّ فِتَنِ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ وَ شَرِّ الطَّوَارِقِ إِلَّا طَارِقاً یَطْرُقُ بِخَیْرٍ یَا رَحْمَان»

۹- دور کردن شیاطین به دستور پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) که فرموند: شیطان دو نوع است: شیطان جنی و شیطان انسی. شیطان جنی با گفتن«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم » دور می‌شود و شیطان انسی با فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد از انسان دور می‌شود.

۱۰- برای پناه بردن از شر شیطان و جن «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» بگویید و سوره ناس و فلق و «آیت‌الکرسی» را بخوانید.

۱۱- نوشتن آیت الکرسی و نصب آن در منزل.

۱۲- نگهداری قرآن در منزل.

۱۳- نوشتن سوره جاثیه و همراه داشتن آن و یا قرار دادن زیر بالشت به هنگام خواب.

۱۴- نگهداری اسپند در منزل؛ می‌توان از آویزهای تزئینی که با اسپند ساخته می‌شود، استفاده کنید.

با استفاده از این راهکارها هیچ چیزی شما را تهدید نخواهد کرد و باید ترس تان از جن از بین برود. اگر هم ترس تان هنوز باقی است باید با آن مقابله کنید تا مشکلی برای تان ایجاد نشود.

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *