خانه / دسته‌بندی نشده / دستورالعمل و دعای مجرب دفع وسوسه در برخورد با دشمنان

دستورالعمل و دعای مجرب دفع وسوسه در برخورد با دشمنان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دستورالعمل و دعای مجرب دفع وسوسه در برخورد با دشمنان پرداخته ایم. برای دفع وسوسه در برخورد با دشمن دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستورالعمل و دعای مجرب دفع وسوسه در برخورد با دشمنان,دستورالعمل دفع وسوسه در برخورد با دشمنان – نکات مهم دعای دفع وسوسه,دعای دفع سریع وسوسه,طلسم برای دفع وسوسه دشمنان,دستورالعمل دفع وسوسه,خوبی کردن در قبال بدی دشمنان,روش مبارزه با دشمنان سرسخت,جواب دادن بدی با نیکی به دشمنان

دستورالعمل و دعای مجرب دفع وسوسه در برخورد با دشمنان

دعای دفع وسوسه در برخورد با دشمنان

یکى از مؤثرترین طرق مبارزه با دشمنان سرسخت و لجوج آن است که بدیها را به نیکى پاسخ دهند، اینجاست که شور و غوغائى از درون وجدان آنها برمى خیزد، و شخص بدکار را سخت تحت ضربات سرزنش و ملامت قرار مى دهد و در مقایسه او با طرف مقابل حق را به طرف مى دهد و همین امر در بسیارى از موارد سبب تجدید نظر دشمن در برنامه هایش مى گردد.

در سیره پیشوایان و روش عملى پیامبر (ص) و ائمه هدى (ع) بسیار دیده ایم که افراد یا جمعیت هائى را که مرتکب بدترین جنایات شده اند به نیکى پاسخ گفته و مشمول محبت شان ساخته اند و همین مساله سبب انقلاب و دگرگونى روحى و بازگشت آنها به طریق حق گردیده است.

ولى ناگفته پیداست که این دستور مخصوص مواردى است که دشمن از آن سوء استفاده نکند، آن را دلیل بر ضعف نشمارد، و بر جرات و جسارتش افزوده نگردد. و نیز مفهوم این سخن هرگز سازش کارى و قبول تسلیم در برابر وسوسه هاى دشمنان نیست و شاید به همین دلیل بعد از بیان این دستور در آیات فوق بلافاصله به پیامبر (ص) دستور داده شده است که از همزات و وسوسه هاى شیاطین و حضور آنها به خدا پناه ببرد.

نکته های طلایی دعای دفع وسوسه

۱- پناه دادن از شئون ربوبیت است. (رَبِّ أَعُوذُ بِکَ)

۲- پیامبران نیز باید به خدا پناه ببرند. (قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِکَ)

۳- پناه بردن به خداوند باید مکرر و جدى باشد. (تکرار «أَعُوذُ»)

۴- تنها پناهگاه مطمئن خداست. (بِکَ)

۵- یکى از راه‌هاى نفوذ شیطان، اشاره‌ها و وسوسه‌هاى او نسبت به برخوردهاى بد ما با دیگران است. (هَمَزاتِ)

۶- شیاطین، متعدد و وسوسه‌هاى آنان نیز گوناگون است. (هَمَزاتِ الشَّیاطِینِ)

۷- شیطان‌ها در انبیا نیز طمع دارند. (هَمَزاتِ الشَّیاطِینِ)

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *