خانه / دسته‌بندی نشده / دستور مجرب از امام صادق(ع) جهت دعا و خیرات برای اموات

دستور مجرب از امام صادق(ع) جهت دعا و خیرات برای اموات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دستور مجرب از امام صادق(ع) جهت دعا و خیرات برای اموات پرداخته ایم. برای دانستن خیر و برکات دعا و خیرات برای اموات مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستور مجرب از امام صادق(ع) جهت دعا و خیرات برای اموات,عمل صالح و خیرات و دعا و صدقه برای اموات در روایات امام صادق (ع),صدقه دادن برای شادی روح اموات,سوره های قرآنی برای اموات,انجام عمل صالح و خوب برای اموات,دعا کردن برای شادی اموات زیر خاک,خیرات دادن برای اموات زیر خاک,روایت امام صادق (ع) درباره دعای اموات,خواندن سوره های قرآنی برای اموات

دستور مجرب از امام صادق(ع) جهت دعا و خیرات برای اموات

امام صادق (ع) در خصوص دعا و خیرات برای اموات فرمود: «هرکس هر روز ۲۵ بار گوید: “اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنینِ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ” حق تعالی به عدد هر مؤمن که گذشته و هر مؤمن که بیاید تا روز قیامت حسنه در نامه اعمال او نویس و به آن عدد گناه از او محو کند.»

امام صادق (ع) در خصوص صدقه برای اموات فرمود: «هرگاه فردى به نیابت از مرده اى صدقه دهد و یا عمل نیکوئى انجام دهد، خداوند جبرئیل را دستور مى دهد: هفتاد هزار ملک به قبر آن مرده گسیل کند که در دست هر ملکى طبقى از نعمتهاى بهشتى است.»

امام صادق (ع) در مورد پاداش صدقه دهنده فرمود: «خداوند هزار شهر از شهرهاى بهشتى به او مى دهد، و هزار حورى از حورى هاى بهشت با لباسهاى فاخر به ازدواج او در مى آورد، و هزار حاجت از حاجات دنیائى او را نیز برآورده مى گرداند.»

امام صادق (ع) در خصوص عمل صالح برای اموات فرمود: «هر کس از مسلمانها که براى مرده اى عمل صالح انجام دهد، خداوند اجر و ثواب آن عمل را براى عامل چند برابر مى کند و از پرتو آن عمل، میت نیز بهره مند مى گردد.

روایتی از حضرت صادق (ع) نقل شده:

«هر کس نزد قبر مؤمنی هفت مرتبه سوره “إنّا أنزلنا” را بخواند، خداوند فرشته ‏ای می‏فرستد که پیش قبر میت، خدا را عبادت کند. خداوند ثواب عبادت فرشته را برای میت و کسی که “إنّا أنزلنا” را خوانده می‏نویسد، تا زمانی که خداوند وی را به واسطه این عمل وارد بهشت کند. بعد از سوره حمد، هفت مرتبه “إنّ أنزلنا” و سوره های “قل أعوذ بربّ الفلق”، “قل أعوذ بربّ الناس”، “قل هو الله أحد” و “آیه الکرسی” را سه مرتبه بخواند»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *