خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی از حضرت زهرا(س) جهت حاجت روایی و رفع مشکل

دعایی از حضرت زهرا(س) جهت حاجت روایی و رفع مشکل

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از حضرت زهرا(س) جهت حاجت روایی و رفع مشکل پرداخته ایم. برای رفع مشکلات و برآورده شدن حاجات دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از حضرت زهرا(س) جهت حاجت روایی و رفع مشکل,دعای پس از نماز حضرت زهرا,دعای طلب حاجت امام رضا,دعای رفع مشکلات حضرت زهرا,دعای حاجت بعد نماز حضرت زهرا,متن کامل دعای بعد نماز حضرت زهرا

دعایی از حضرت زهرا(س) جهت حاجت روایی و رفع مشکل

ذکر و دعای پس از خواندن نماز حضرت زهرا :

نماز حضرت فاطمه(س) نماز مستحبی است که جبرئیل به حضرت زهرا(س) آموخت.

این نمازِ دو رکعتی را که به نماز أوّابین نیز شهرت دارد و برای حل مشکلات بزرگ مؤثر دانسته‌اند.

در رکعت اول نماز، بعد از سوره حمد، صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، صد مرتبه سوره توحید و پس از سلام نماز، دعای زیر خوانده می شود .

سُبْحَانَ ذِی الْعِزِّ الشَّامِخِ الْمُنِیفِ سُبْحَانَ ذِی الْجَلَالِ الْبَاذِخِ الْعَظِیمِ سُبْحَانَ ذِی الْمُلْک الْفَاخِرِ الْقَدِیمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْبَهْجَةَ وَ الْجَمَالَ سُبْحَانَ مَنْ تَرَدَّی بِالنُّورِ وَ الْوَقَارِ سُبْحَانَ مَنْ یرَی أَثَرَ النَّمْلِ فِی الصَّفَا سُبْحَانَ مَنْ یرَی وَقْعَ الطَّیرِ فِی الْهَوَاءِ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَکذَا لَا هَکذَا غَیرُهُ

در منابع روایی از نمازهای دیگری نیز با عنوان نماز حضرت فاطمه(س) یاد شده است.

روایت از امام صادق (ع) :

دربارهٔ نماز حضرت فاطمه(س) روایتی از امام صادق(ع) آمده که هر گاه مشکل بزرگی پیش آمد دو رکعت نماز می‌خوانی و این نمازی بوده که حضرت زهرا(س) به‌جای می‌آورد.

شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان دربارهٔ نماز حضرت فاطمه(س) این‌گونه آورده است :

حضرت زهرا(س) یک نماز دو رکعتی می‌خواند که در رکعت اول بعد از سوره حمد، صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، صد مرتبه سوره توحید را می‌خواند و پس از سلام نماز، دعای مخصوصی قرائت می‌کرد.

اعمال بعد از نماز حضرت زهرا :

به‌گفته سید بن طاووس در کتاب جمال الاسبوع بهتر است پس از نماز، تسبیحات حضرت زهرا(س) و پس از آن، صد مرتبه صلوات فرستاده شود.

شیخ طوسی هم در مصباح المتهجد می‌گوید:

سزاوار است بعد از نماز، زانوها و آرنج‌ها را برهنه نماید، همه مواضع سجود خود را بدون هیچ حائلی به زمین بچسباند، حاجت بخواهد و دعا کند آنچه می‌خواهد و در حالت سجده ذکر خاصی بگوید

در منابع روایی از نمازهای دیگری نیز با عنوان نماز حضرت فاطمه(س) یاد شده است از جمله:

شیخ طوسی و سید بن طاووس نقل می‌کنند :

محمد بن علی حلبی در روز جمعه از امام صادق(ع) سؤال کرد که می‌خواهم عملی به من تعلیم دهی که بهترین اعمال در این روز باشد.

امام صادق (ع) فرمود:

من کسی را نمی‌شناسم که نزد رسول خدا(ص) بزرگ‌تر از حضرت فاطمه(س) باشد و چیزی را بهتر از آنچه پیامبر (ص) به دخترش تعلیم کرد، نمی‌دانم.

سپس فرمود: در روز جمعه غسل کند و چهار رکعت نماز با دو سلام به‌جای آورَد.

در رکعت اول بعد از سوره حمد، سوره توحید را پنجاه مرتبه و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، سوره العادیات را پنجاه مرتبه و در رکعت سوم بعد از سوره حمد، سوره زلزال را پنجاه مرتبه و در رکعت چهارم بعد از سوره حمد، سوره فتح را پنجاه مرتبه و هنگامی که از نماز فارغ شد، دعای خاصی را بخواند

بر پایه روایتی که شیخ صدوق از امام صادق (ع) نقل کرده:

نماز حضرت فاطمه که نماز اوّابین نامیده می‌شود، چهار رکعت است و در هر رکعتِ آن پس از سوره حمد، پنجاه مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود.

شیخ صدوق در ادامه می‌گوید :

چون اهل کوفه، آن را به نام نماز حضرت فاطمه می‌شناخته‌اند، در کتابش آورده و ثوابش را ذکر کرده است

فاطمه علیهاالسلام در پایان نماز علاوه بر تعقیبات با کلمات و جملات دیگری نیز به نیایش پروردگار می پرداخت.

دعاهای پس از نماز حضزت زهرا :

او پس از نماز ظهر چنین می خواند:

«… یا من بابه مفتوح لداعیه، و حجابه مرفوع لراجیه، یا ساتر الأمر القبیح، و مداوی القلب الجریح، لا تفضحنی فی مشهد القیامة بموبقات الآثام، و لا تعرض بوجهک الکریم عنّی من بین الأنام، یا غایة المضطرّ الفقیر، و یا جابر العظم الکسیر، هب لی موبقات الجرائر، و اعف عن فاضحات السّرائر، و اغسل قلبی من وزر الخطایا، و ارزقنی حسن الاستعداد لنزول المنایا…».

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *