خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی از حضرت موسی(ع) برای برآورده شدن حاجات

دعایی از حضرت موسی(ع) برای برآورده شدن حاجات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از حضرت موسی(ع) برای برآورده شدن حاجات پرداخته ایم. برای رواشدن تمام حاجات و خواسته دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از حضرت موسی(ع) برای برآورده شدن حاجات,دعای حاجت خواستن حضرت موسی,دعای طلب حاجت حضرت موسی,دعای استجابت دعای حضرت موسی,دعای برآورده شدن حاجت حضرت موسی

دعایی از حضرت موسی(ع) برای برآورده شدن حاجات

وقتی در قرآن داستان حضرت موسی(ع) را می خوانیم متوجه می شویم که حضرت موسی(ع) به نزدیکی منطقه ای رفت که در آن آب وجود داشت و متوجه دختران شعیب شد که گوشه ای ایستاده اند و جلو نمی آیند.

حضرت موسی (ع) گوسفندان دختران شعیب را آب داد که قرآن در آیه 24 قصص این موضوع را بیان می کند که پس از آب دادن به گوسفندان رفت زیر سایه ای نشست

حضرت موسی(ع) به خداوند فرمود:

پروردگارا مرا به هر چیزی که خیر است برسان

که در همین آیه ما به نکته هایی بر می خوریم :

اول آنکه باید از خدا زیاد خواست زیرا قدرت خداوند و کرمش نامحدود است و نباید از خداوند درخواست های کم داشت و با توجه به دعای حضرت موسی(ع) انسان باید از خداوند خیرش را بخواهد

حضرت موسی زمانی این دعا را به درگاه خداوند کرد که قبل از آن احسان و نیکی به دختران شعیب کرد و این برای ما درسی است که وقتی دعایی داریم قبل از آن احسان کنیم.

در ادامه ماجرای حضرت موسی می خوانیم که حضرت موسی هم دارای شغل و امنیت می شود و ازدواج می کند

امروزه ممکن است عده ای افراد مشکلات حضرت موسی را داشته باشند یعنی هم نیاز به ازدواج داشته باشند وعده ای نیاز به شغل و عده ای دیگر نیاز به امنیت داشته باشند و این درسی است که باید از قرآن بیاموزند که برای برآورده شدن حاجات و دعاهایشان مثل حضرت موسی احسان کنند.

در دو آیه از آیات قرآن که آیه 83 بقره و آیه 36 نساء است :

این دو آیه تقریباَ مضامین مشابهی دارند خداوند می فرماید :

در رتبه اول به پدر و مادر خود احسان کنید و سپس به اقوام و خویشان و در رتبه آخر به یتیم ها و نیازمندان و فقرا احسان کنید.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *