خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی از حضرت موسی(ع) برای طلب خیر و مغفرت الهی

دعایی از حضرت موسی(ع) برای طلب خیر و مغفرت الهی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از حضرت موسی(ع) برای طلب خیر و مغفرت الهی پرداخته ایم. برای طلب خیر و برکت و خوبی از درگاه خداوند دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از حضرت موسی(ع) برای طلب خیر و مغفرت الهی،دعای طلب خیر و خوبی,دعای طلب نیکی و خوبی,دعای درخواست رحمت و خیر,دعای طلب رحمت از حضرت موسی,دعای طلب رحمت و خیر از خداوند

دعایی از حضرت موسی(ع) برای طلب خیر و مغفرت الهی

خداوند در سوره قصص در داستان حضرت موسی بیان میکند که پس از فرار از شهر خود بخاطر انکه یک نفر از فرعونیان را کشته بود و انها به دنبال موسی بودند خسته وتنها و ترسان به شهر مدین میرسد در انجا از خداوند کمک می خواهد :

فَقالَ رَبِّ إِنِّی لِما أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ (٢٤)

معنی :

عرض کرد: «پروردگارا! به هر خیر و نیکى که تو بر من فرو فرستى نیازمندم.» (٢٤)

درخواست رحمت الهی

شمول رحمت خدا بر خود و برادرش درخواست موسى علیه‌السلام از او:

«قالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ لِأَخِي وَ أَدْخِلْنا فِي رَحْمَتِكَ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ‌ وَ اخْتارَ مُوسى‌ قَوْمَهُ سَبْعِينَ رَجُلًا لِمِيقاتِنا فَلَمَّا أَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ قالَ رَبِّ لَوْ شِئْتَ أَهْلَكْتَهُمْ مِنْ قَبْلُ وَ إِيَّايَ أَ تُهْلِكُنا بِما فَعَلَ السُّفَهاءُ مِنَّا … أَنْتَ وَلِيُّنا فَاغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْغافِرِينَ

ترجمه :

(موسي) گفت پروردگارا! من و برادرم را بيامرز و ما را در رحمت خود داخل كن و تو مهربانترين مهرباناني.و موسي از قوم خود هفتاد تن از مردان را براي ميعادگاه ما برگزيد، و هنگامي كه زمين لرزه آنها را فرا گرفت (و هلاك شدند) گفت: پروردگارا! اگر مي‌خواستي مي‌توانستي آنها و مرا پيش از اين نيز هلاك كني، آيا ما را به آنچه سفيهانمان انجام داده‌ اند (مجازات و) هلاك مي‌سازي… تو ولي مائي، ما را بيامرز و بر ما رحم كن و تو بهترين آمرزندگاني.»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *