خانه / دعا / دعایی از حضرت یوسف(ع) با ترجمه برای عاقبت به خیری

دعایی از حضرت یوسف(ع) با ترجمه برای عاقبت به خیری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از حضرت یوسف(ع) با ترجمه برای عاقبت به خیری پرداخته ایم. برای عاقبت به خیر شدن دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از حضرت یوسف(ع) با ترجمه برای عاقبت به خیری,دعای عاقبت خوش از حضرت یوسف,دعای عاقبت بخیر شدن,دعای حضرت یوسف برای عاقبت بخیری,آیه 101 سوره یوسف برای عاقبت بخیر شدن

دعایی از حضرت یوسف(ع) با ترجمه برای عاقبت به خیری

برای عاقبت به خیر شدن این دعا را بخوانید:

«فاطِرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ تَوَفَّني‏ مُسْلِماً وَ أَلْحِقْني‏ بِالصَّالِحينَ» (قسمتی از آیه 101 سوره یوسف)

«ای آفریننده آسمانها و زمین! تو ولی و سرپرست من در دنیا و آخرت هستی، مرا مسلمان بمیران و به صالحان ملحق فرما»

دعای عاقبت بخیر شدن از زبان حضرت یوسف است که در زمان مناجات با خدای خویش زمزمه می کرده است. حضرت یوسف این دعا را پس از رسیدن به پادشاهی و ملاقات پدرش حضرت یعقوب به زبان آورد و از خداوند طلب عاقبت بخیر شدن نمود.

تفسیر دعای عاقبت بخیر شدن حضرت یوسف (ع)

حضرت یوسف (ع) در حمد و ثنای پروردگار، نعمات الهی را در حق خود بر می شمارد و آنچنان غرق در حمد و سپاس پروردگار گشته که حضور سایرین را از یاد برده و تنها با خدای خود مناجات و گفتگو می کند و می گوید: …تو پدید آورنده آسمانها وزمینی و تو تنها ولی من در دنیا و آخرت هستی و من تحت ولایت تامه تو قرار دارم بدون آن که دارای هیچ گونه استقلالی در ذات و صفات و افعال خود باشم یا مالک نفع و ضرر یا مرگ و حیات و یا نشوری برای خود باشم و لازمه این ولایت آن است که مرا مسلمان بمیرانی و کمال بندگی بنده آن است که در همه اوامر مولایش مطیع و تسلیم او گردد و این امر، درخواست کمال مراتب ایمان است.

آن گاه فرمود: مرا به شایستگان ملحق نما. یعنی از پروردگار خود می خواهد که او را در زمره صالحان قرار دهد، چون خداوند بنده خود را صاحب اختیار آفریده، یوسف از خدا می خواهد که در اعمال اختیاری اش نیز تنها چیزی را انتخاب کند که رضای خدا در آن است و صالحان چنین افرادی هستند که رضای خدا رضای آنهاست.

یوسف ‏(ع) بعد از آن که در قبال رب العزة، مستغرق در مقام ذلت گردید و به ولایت او در دنیا و آخرت شهادت داد، اینک مانند یک برده و مملوک که در تحت ولایت مالک خویش است درخواست مى ‏کند که او را آن چنان قرار دهد که ولایت او بر وى در دنیا و آخرت مقتضى آن است و آن این است که وى را تسلیم در برابر خود کند، مادامى که در دنیا زنده است و در آخرت در زمره صالحین قرارش دهد، زیرا کمال بنده مملوک آن است که نسبت به صاحب و رب اش تسلیم باشد و مادامى که زنده است در برابر آنچه وى از او مى ‏خواهد سر تسلیم فرود آورد و در اعمال اختیاریه خود چیزى که مایه کراهت و نارضایتى او است از خود نشان ندهد و تا آنجا که مى ‏تواند و در اختیار اوست خود را چنان کند که براى قرب مولایش صالح و براى مواهب بزرگ او لایق باشد. برای همین یوسف از پروردگارش می خواهد که او را در دنیا مسلم و در آخرت در زمره صالحان قرار دهد، هم چنان که جد بزرگوارش ابراهیم را به چنین مواهبى اختصاص داده بود.

برگرفته از سایت دعاشفا

این اسلامى که یوسف درخواست کرد بالاترین درجات اسلام و عالى ‏ترین مراتب آن است و آن عبارت است از تسلیم محض بودن براى خداى سبحان به اینکه بنده براى خود و براى آثار وجودى خود هیچ استقلالى نبیند و در نتیجه هیچ چیز (چه خودش و چه صفات و اعمالش) او را از پروردگارش مشغول نسازد. این معنا وقتى به خدا نسبت داده شود (و عرض شود که خدایا تو مرا مسلم قرار ده) معنایش این است که خداوند بنده‏اش را خالص براى خود قرار دهد.

این دعای حضرت یوسف در واقع همان دعای جدش حضرت ابراهیم (ع) است که از خداوند درخواست کرده بود و مراد از صالحین پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت گرامی آن جناب هستند.
با داشتن این شغل، سیل دلار در راه است! برای کسب درآمد دلاری عجله کنید!

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *