خانه / دعا / دعایی برای تقویت و افزایش هوش و حافظه و یادگیری

دعایی برای تقویت و افزایش هوش و حافظه و یادگیری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای تقویت و افزایش هوش و حافظه و یادگیری پرداخته ایم. برای تقویت و افزایش هوش و یادگیری و قدرت تفکر و تعقل دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای تقویت و افزایش هوش و حافظه و یادگیری,دعایی مجرب مخصوص تقویت هوش و حافظه و زیادى فهم بسیار موثر,دعای تقویت حافظه,دعایی برای زیادی فهم,دعای مجرب برای زیاد شدن حافظه,دعایی به جهت افزایش حافظه و تقویت ذهن و هوش

دعایی برای تقویت و افزایش هوش و حافظه و یادگیری

آنچه در مورد دعای افزایش حافظه باید گفت این است که دعاهای فراوانی برای افزایش حافظه و تقویت هوش وجود دارد که در کتب مختلفه دعا و زیارت شرح آنها آمده است. نکته مهمی که در افزایش حافظه باید مد نظر قرار داد اینکه انجام برخی کارها میتواند در بخاطرسپردن و افزایش قدرت یادگیری و حافظه بسیار موثر قرار گیرد.

قرائت منظم قران مجید یکی از این موارد تاثیر گذار در افزایش هوش است. از طرف دیگر استفاده از خوردنی هایی مثل عسل و مویز هم در افزایش حافظه بسیار تاثیر گذار است.

******************************

دعا براى تقویت حافظه و زیادى فهم ، دعای افزایش حافظه

روایت شده از ثقه جلیل عالم عابد عبداللَّه بن جندب که از بزرگان اصحاب حضرت ابوالحسن (امام موسى) و امام رضا علیهماالسلام و وکیل ایشان مى باشد آنکه وقتى عریضه اى خدمت حضرت ابوالحسن یعنى امام موسى علیه السلام نوشت و در آن عرض کرد که فدایت شوم من پیر شدم و ضعف و عجز پیدا کردم از بسیارى از آنچه قوّت داشتم بر آن و دوست دارم فدایت شوم که تعلیم فرمائى مرا کلامى که مرا به خداوند تعالى نزدیک کند و فهم وعلم مرا زیادکند حضرت درجواب او، او را امر فرموده بود که بسیار بخواند این ذکر شریف را بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لا حَوْلَ وَلاقُوَّهِ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *