خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی برای تمرکز و مطالعه زیاد و یادگیری بهتر و آسان

دعایی برای تمرکز و مطالعه زیاد و یادگیری بهتر و آسان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای تمرکز و مطالعه زیاد و یادگیری بهتر و آسان پرداخته ایم. برای مطالعه بهتر و بیشتر و افزایش تمرکز دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

 

دعایی برای تمرکز و مطالعه زیاد و یادگیری بهتر و آسان ,دعا و دستورالعمل قوی جهت مطالعه خوب و زیاد و یادگیری آسان,دعا برای آرامش قبل از مطالعه,دعای قوی و موثر برای موفقیت در مطالعه,دعای تضمینی برای یادگیری آسان,دعا برای تمرکز بالا قبل از مطالعه کردن,دعا برای تقویت حافظه و افزایش یادگیری

دعایی برای تمرکز و مطالعه زیاد و یادگیری بهتر و آسان 

دعای قوی برای تمرکز در هنگام مطالعه

در روایات دینی توصیه شده که برای بهره مندی از فوائد مطالعه و مصونیت از هرگونه پیامدهای منفی مطالب و نیز برای تقویت و افزایش حافظه در آغاز مطالعه این دعا خوانده شود. دعای زیر به عنوان دعای مطالعه معروف است و برای آرامش و تمرکز قبل از مطالعه بسیار مفید و موثر است.

دعا و دستورالعمل قوی جهت مطالعه خوب و زیاد و یادگیری آسان دعای قوی و موثر برای موفقیت در مطالعه دعای تضمینی برای یادگیری آسان دعا و دستورالعمل قوی جهت مطالعه خوب و زیاد و یادگیری آسان دعا برای تمرکز بالا قبل از مطالعه کردن دعا برای تقویت حافظه و افزایش یادگیری دعا برای آرامش قبل از مطالعه

در کتاب شریف مفاتیح ‏الجنان در فصل اول از باب اول که درباره تعقیبات است این دعا را نقل نموده است و مى‏گوید: این دعا را پیغمبر (ص) به امیرالمؤمنین (ع) براى حافظه تعلیم نمود. پس از این دعا نیز به عنوان دعای مطالعه جهت تقویت حافظه و افزایش یادگیری می توان استفاده نمود:

«سُبْحانَ مَنْ لا یعْتَدی عَلی اَهلَ مَمْلَکَتِهِ، سُبْحانَ مَنْ لا یاْخُذُ اَهْلَ الْاَرضِ بِاَلْوانِ الْعَذابِ، سُبْحانَ الرَّؤُفِ الرَّحیمِ، اللهُمَّ اجْعَلْ لی فی قَلبی نُوراً و بَصَرَاً و فَهْماً و عِلْماً، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیئٍ قَدیرٌ»

علاوه بر دعاهای مطرح شده که تحت عنوان دعای مطالعه خوانده می شود و در رسیدن به آرامش قلبی و تمرکز حواس قبل از مطالعه بسیار موثر است، نکاتی در ادامه آورده می شود که به تمرکز حواس و افزایش تاثیر مطالعه کمک می کند. باید همیشه توجه داشت که خواندن دعا برای ایجاد اطمینان قلبی و افزایش حس توکل به خداوند بسیار موثر است ولی به تنهایی کافی نیست.

عوامل موثر در یادگیری

  • داشتن هدف و انگیزه
  • میل داشتن به یادگیری
  • تمرکز حواس
  • واکنش فعال (خط کشیدن به زیر کلمات مشکل و جمله‌های مهم)
  • حداقل یک بار مرور

چگونه تمرکز حواس داشتهباشیم؟

وضعیت جسمی: هنگام مطالعه بدنمان باید کاملا راحت باشد.

مکان مطالعه: مکان مطالعه باید به دور از سروصدا بوده، زیاد گرم، سرد و یا کم‌نور نباشد. بهتر است محلی که در آن مطالعه می‌شود با رنگ سبز نقاشی شده باشد. باید در اتاق مطالعه گل های طبیعی با رنگ های سبز و زرد موجود باشد و محل مطالعه نزدیک به آشپزخانه و پرنور هم نباشد.

زمان مطالعه: درس هایی که نیاز به حفظ کردن ندارند بلکه به فکر کردن نیاز دارند (مانند دروس ریاضی و فیزیک) باید به موقع صبح خوانده شود و درسهایی که نیاز به حفظ کردن دارند باید موقع شب و قبل از خواب و استراحت خوانده شوند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *