خانه / برای عزت و رفعت و بزرگی و سربلندی / دعایی برای حفظ آبرو و عزت و شخصیت و احترام

دعایی برای حفظ آبرو و عزت و شخصیت و احترام

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای حفظ آبرو و عزت و شخصیت و احترام پرداخته ایم. برای حفظ آبرو و عزت و احترام دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای حفظ آبرو و عزت و شخصیت و احترام,دعای محفوظ ماندن آبرو,دعای عزت و شخصیت و ابرو,آیه قرآنی برای حفظ آبرو,سوره مجرب برای حفظ آبرو,ادعیه و اذکار حفظ آبرو,دعای جلوگیری از آبروریزی,آیات قرآنی جهت حفظ آبرو,دعای قدرت و منزلت و شخصیت,دعای صحیفه سجادیه برای حفط آبرو,سوره بقره برای حفظ آبرو

دعایی برای حفظ آبرو و عزت و شخصیت و احترام

۱.دعا برای محفوظ ماندن آبرو

اللهم صل علی محمد وآله و صُن وجهی بالیسار، و لا تَبتَذِل جاهی بالاِقتار

معنی :

بار الها! آبروی مرا در جامعه با معیشت سهل و آسان حفظ فرما! و قدر و منزلتم را نزد مردم با تنگدستی سبک و خوار مگردان!

الصحیفة السجادیة، ص ۹۸.

۲.دعای چهل و یکم صحیفه سجادیه :

دعای امام سجاد (ع) در طلب پرده پوشى و حفظ آبرو

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَفْرِشْنِی مِهَادَ کَرَامَتِکَ، وَ أَوْرِدْنِی مَشَارِعَ رَحْمَتِکَ، وَ أَحْلِلْنِی بُحْبُوحَةَ جَنَّتِکَ، وَ لَا تَسُمْنِی بِالرَّدِّ عَنْکَ، وَ لَا تَحْرِمْنِی بِالْخَیْبَةِ مِنْکَ. (۲)

وَ لَا تُقَاصَّنِی بِمَا اجْتَرَحْتُ وَ لَا تُنَاقِشْنِی بِمَا اکْتَسَبْتُ، وَ لَا تُبْرِزْ مَکْتُومِی، وَ لَا تَکْشِفْ مَسْتُورِی، وَ لَا تَحْمِلْ عَلَى مِیزَانِ الْإِنْصَافِ عَمَلِی، وَ لَا تُعْلِنْ عَلَى عُیُونِ الْمَلَإِ خَبَرِی (۳)

أَخْفِ عَنْهُمْ مَا یَکونُ نَشْرُهُ عَلَیَّ عَاراً، وَ اطْوِ عَنْهُمْ مَا یُلْحِقُنِی عِنْدَکَ شَنَاراً (۴)

شَرِّفْ دَرَجَتِی بِرِضْوَانِکَ، وَ أَکْمِلْ کَرَامَتِی بِغُفْرَانِکَ، وَ انْظِمْنِی فِی أَصْحَابِ الْیَمِینِ، وَ وَجِّهْنِی فِی مَسَالِکِ الْآمِنِینَ، وَ اجْعَلْنِی فِی فَوْجِ الْفَائِزِینَ، وَ اعْمُرْ بِی مَجَالِسَ الصَّالِحِینَ

آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ.

معنی :

۱ . خدایا درود بر محمد و آل او فرست، و بستر کرامت براى من بگستر، و مرا در آبشخور رحمتت در آور، و در میان بهشت جاى ده، و داغ رد بر من منه و به نومیدیم باز مگردان .
۲ . و به بدکردارى کیفر مفرما و در اعمال من خردى گیرى روا مدار، و راز مرا آشکار مکن، و نهان مرا هویدا مساز، و کردار مرا به ترازوى عدل مسنج، و باطن مرا پیش مردم ظاهر مکن .
۳ . هر چه آشکار شدن آن ننگ من است، پنهان دار، و آنچه موجب رسوایى است، از نظر آن ها در پیچ .
۴ . و پایه مرا به خشنودى خود ارجمند ساز و کرامت مرا به آمرزش خود کامل کن، و مرا در سلک اصحاب یمین جاى ده و در راه امن سالک گردان، و در گروه رستگاران قرار ده، و بزم نیکوکاران را به من آباد گردان .
۵ . آمین یا رب العالمین .

۳. معرفی چند آیه از سوره بقره که در حفظ جان و مال و آبرو موثر است :

از حضرت سجاد (ع) منقول است که رسول خدا (ص) فرمود:

«هر کس چهار آیه از اول بقره، و آیه الکرسی تا «هم فیها خالدون» و سه آیه از آخر آن را بخواند، در جان و مال خود مکروهی نبیند، و شیطان به او نزدیک نگردد، و قرآن را فراموش نکند.»

کلینى، الکافی، دار الکتب الإسلامیة تهران، ۱۳۶۵ ه.ش، ج ۲، ص ۶۲۱

4.دعای مجرب برای حفظ آبرو و عزت :

به جهت عزت و آبرو و شخصیت یا حفظ آبرویی که در معرض خطر قرار گرفته ۴۱ مرتبه سوره مبارکه حمد را به طور صحیح بخواند و بعد از آن که تمام شد ۱۳ بار این دعای حفظ آبرو را بخواند

«یا مُفَتِّحُ فَتِّح یا مُفَرِّجُ فَرِّج یا مُسَبِّبُ سَبِّب یا مُیَسِّرُ یَسِّر یا مُسَهِّلُ سَهِّل یا مُتَمِّمُ تَمِّمُ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمین»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *