خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی برای خواندن در عصر جمعه برای حاجت رواشدن

دعایی برای خواندن در عصر جمعه برای حاجت رواشدن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای خواندن در عصر جمعه برای حاجت رواشدن پرداخته ایم. برای رواشدن حاجات و برآورده شدن نیازها دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای خواندن در عصر جمعه برای حاجت رواشدن,دعای طلب حاجت در عصر جمعه,دعای حاجت گرفتن در روز جمعه,دعای برآورده شدن حاجت روز جمعه,بهترین دعای حاجت خواستن در عصر جمعه,دعای اجابت دعا و حاجت در جمعه,دعای سمات در روز جمعه,دعای عشرات در روز جمعه,ذکر صلوات در روز جمعه,اذکار و ادعیه حاجت در عصر جمعه

دعایی برای خواندن در عصر جمعه برای حاجت رواشدن

خواص و فضیلت دعا در عصر جمعه :

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند:

«جمعه، ۲۴ ساعت شبانه روز دارد که در هر ساعتی شش‌صد هزار نفر از آتش جهنم آزاد می شوند.» همچنین نام دیگر روز جمعه، “یوم‌المزید” است، چراکه در روز جمعه خداوند ثواب‌ها و پاداش‌های خود به بندگانش را چندین برابر می‌کند.

با توجه به این مقدمات، جایگاه روز جمعه نسبت به سایر روزهای هفته را بهتر درک خواهیم کرد.

بهترین دعاهای روز جمعه

۱. صلوات بر محمد و آل محمد

یکی از سفارش‌شده‌ترین اعمال در روز جمعه، صلوات بر محمد و خاندان اوست. البته صلوات‌های گوناگونی برای روز جمعه معرفی شده‌است که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

صلوات معمولی

ضراب اصفهانی می‌گوید: یکی از بهترین کارها در روز جمعه، صلوات است و بهترین موقع برای آن، پس از عصر است:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ

خدایا! بر محمّد و خاندانش رحمت فرست و ظهورشان را زود گردان

صلوات شیخ طوسی

مستحب است که صد مرتبه بگویی:

صَلَوَاتُ اللّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ أَنْبِيَائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمِيعِ خَلْقِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ السَّلامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِهِمْ وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ

درود خدا و فرشتگان و پیامبران و همه آفریده‌هایش بر محمّد و خاندان محمّد و سلام بر او و بر ایشان و بر روان‌ها و تنهاشان، و رحمت خدا و برکاتش بر آنان باد.

صلوات امام صادق (ع)

از امام صادق (ع) روایت شده که ایشان فرموده‌اند: هرکس در عصر جمعه، ده بار این صلوات را بخواند، در طول هفته، فرشتگان بر او صلوات خواهند فرستاد:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِكَ، وَ بَارِكْ عَلَيْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَكَاتِكَ، وَ السَّلامُ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِهِمْ وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَكَاتُهُ

خدایا! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد، آن جانشینان پسندیده او، برترین درودهایت را، و از بهترین برکاتت به آنان ارزانى کن، و سلام بر ایشان و بر جان‌ها و بدن‌هاشان و رحمت و برکات خدا بر آنان باد.

صلوات شیخ کلینی

شیخ کلینی می‌فرماید: هرکس در روز جمعه پس از نماز عصر، این صلوات را بخواند خداوند صدهزار ثواب برای او ثبت خواهد کرد و صد هزار گناه او را خواهد بخشید، و صدهزار حاجت از او را برآورده خواهد کرد و صدهزار بار مقام او را در بهشت بالا خواهد برد:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِكَ، وَ بَارِكْ عَلَيْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَكَاتِكَ، وَ السَّلامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ

خدایا! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد که جانشینان پسندیده اویند بهترین درودهایت را، و بهترین برکاتت را بر آنان ارزانى کن، و سلام و رحمت و برکات خدا بر او و بر ایشان باد.

۲. ذکر استغفرالله

این ذکر را در عصر جمعه، هفتاد بار زمزمه کنید:

«أَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّى وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ»

از خدا، پروردگارم آمرزش می‌جویم و به سوى او مى‌پویم.

۳. سوره قدر

از امام موسی جعفر (ع) روایت شده که ایشان فرموده‌اند:

در روز جمعه خداوند را هزار نسیم رحمت است که هر بنده می‌تواند تعدادی از این نسیم‌ها را به جانب خود وزان کند، و هرکس که پس از عصر روز جمعه صد مرتبه سوره “انا انزلناه” را بخواند، خداوند آن هزار نسیم را چند برابر خواهد کرد و به او عطا خواهد کرد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ

ما (قرآن را) در شب قدر نازل کردیم

وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ

و تو چه می دانی که شب قدر چیست؟

لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ

شب قدر بهتر از هزار ماه است

تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ

در آن شب فرشتگان و روح به فرمان پروردگارشان برای انجام دادن کارها نازل می شوند

سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ

آن شب تا طلوع بامداد همه سلام و درود است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *